www.roshangari.net

: تماس
info@roshangari.com
پيوندها | محيط زيست | بايگانى | هنر و ادب | زنان | بين المللى | اخبار

نظرخواهی درباره ارسال پرونده هسته ای جمهوری اسلام به شورای امنيت و عواقب تحريمهای احتمالی



آيا ارسال پرونده به شورای امنيت سازمان ملل به نفع مردم ايران است . آيا بايد از اين که رژيم در اين مناقشه عقب نشينی نکرده و شرايط را به اين جا رسانده خوشحال بود؟ آيا تحريم اقتصادی فقط دامن رژيم را می گيرد يا به مردم ايران نيز ضربه می زند؟ آيا چشم انداز مداخله نظامی کاهش يافته يا تشديد شده است؟
21 بهمن 1384    16:49

نظر شما
نام:   asha999999
ای-میل:   ariawich@gmail.com
10:31 16 آذر 1387
Man zamaane shooresh 57 9 saaleh boodam,magar man va mnhaa een mollahaye TAAZI bogandoo raa aavardeem ke mikhaahid ke maa ham eenhaa raa barkenaar konim??
khodeh Amrica eenhaa raa aavardeh va khode aanhaa ham eenhaa raa baayad bardaarand!
Mardome aan sarzamin keshvar raa dorost mikonand! Mikhahee az yek vahshi aasoodeh shee yek vahshi digar raa soraaghesh mifresti!

نام:   bijan
ای-میل:  
13:09 30 مرداد 1387
ghani sazi ra hamisheh mitavan anjam dad vali agar jang dar gerft ehtemal tajzieh khahad bood va agar in ettefagh pish ayad bar gasht be an gheir momken ast .be nazar man pa feshari baraye ghani sazi ahmaghaneh ast

نام:   ali
ای-میل:   ali_ko@hotmail.com
14:22 28 مرداد 1387
سلا خدمت دوستان :من فكر ميكنم كة ديكة بايد اين حرفها و تحديدها تمام بشة يا اينورى يا اونورى ما مردم بازيجة توطئة رجيم خود وغرب شدةايم يك روز بوش تحديد ميكنة يك روز احمدى بسة ديجة خلاص مردم هشيار شدةاند مورد روزهاى جاهليت ميخوايد بجنكيد يلا استينا را بزنيد بالا اي مسخرة بازيها جية .اينها هم مثل توم وجرى شدةاند واللة

نام:   ariya
ای-میل:  
21:41
azizan hich jangi dar kar nist faghat mikhahand ta labe marz jang biyayand unvaghte behtarin bahane baraye solh ir va usa faramush nakonid shayad vaze nagofte basham ama bayad khub fekr konid ke chera goftam in harfo

نام:   pishi
ای-میل:   acat91@YAHOO.COM
23:15 19 آبان 1385
جخ امروز
از مادر نزاده ام
نه
عمر جهان بر من گذشته است.


نزديک ترين خاطره ام خاطره ی قرن هاست.
بارها به خونمان کشيدند
به ياد آر
و تنها دست آورد کشتار
نان پاره ی بی قاتق سفره ی بی برکت ما بود.


اعراب فريب ام دادند
برج موريانه را به دستان پرپينه ی خويش بر ايشان در گشودم
مرا و همه گان را بر نطع سياه نشاندند و
گردن زدند.


نماز گزاردم و قتل عام شدم
که رافضی ام دانستند
نماز گزاردم و قتل عام شدم
که قرمطی ام دانستند.
آن گاه قرار نهادند که ما و برادرانمان يکديگر را بکشيم و
اين
کوتاهترين طريق وصول به بهشت بود!


به ياد آر
که تنها دست آورد کشتار
جل پاره ی بی قدر عورت ما بود.


خوش بينی ی برادرت ترکان را آواز داد
تو را و مرا گردن زدند
سفاهت من چنگيزيان را آواز داد
تو را و همه گان را گردن زدند
يوغ ورزاو بر گردنمان نهادند
گاوآهن بر ما بستند
بر گرده مان نشستند
و گورستانی چندان بی مرز شيار کردند
که باز مانده گان را
هنوز از چشم
خونابه روان است.


کوچ غريب را به ياد آر
از غربتی به غربت ديگر
تا جست و جوی ايمان
تنها فضيلت ما باشد.


به ياد آر
تاريخ ما بی قراری بود
نه باوری
نه وطنی.


نه
جخ امروز
از مادر
نزاده ام.

نام:   ناصر
ای-میل:  
08:24 31 شهریور 1385
مجاهدین، سطنت طلبان و تمام نیروهایی که فاقد پایگاه مردمی و يا به آینده و توان مبارزاتی خود امید ندارند به بهانه انرژی اتمی مشوق حمله امريکا به ايران می باشند.اينکه بلاخره امريکا به ايران حمله خواهد کرد ، امری است محتمل غير قطعی . اما آنچه که حتمی و قطعی می باشد ، وجود لکه ننگ سرسپردگی به امريکا بر اين نيروها ست .در چنين پيچهای تاريخی و سياسی ست که دوستان و دوشمنان مردم شناخته می شوند .

نام:   اسماعیل از اصفهان
ای-میل:  
17:43 29 شهریور 1385
راستی پس از ارسال اولین نامه یادم آمد آن تراژدی مسخره دستگیری صدام و صحبت مرد سیاسی عراق به پاسخ این سئوال که صدام کجاست ؟ که وزیر خارجه وقت عراق گفت که آمریکا بهتر از همه می داند که او کجاست و هر موقع که وقتش باشد او را هویدا خواهد کرد . در ضمن چرا هنوز ملا عمر هنوز آزاد است شاید هنوز وقت دستگیری او نرسیده است !

نام:   نسل سوم
ای-میل:  
21:41 23 مرداد 1385
با حکومت موافقق نیستم ولی نیات آمریکا و اروپا نیز روشن است .

نام:  
ای-میل:  
21:22 19 مرداد 1385
دوست عزيز، آقای فريور!
من در جنگ با عراق در چندين عمليات الکی و شانسی سالم ماندم تا اينکه در نخستين پيروزی بر عراق، بسختی زخمی شدم و تا امروز هم ناراحتيش را تحمل می کنم. گذشته از اين، جنگ به ما خسارتهای بيشماری وارد آورد، آنهم جنگ با عراق زپرتو. حالا شما چگونه می خواهيد هم سالم بمانيد، هم خسارتی به کشور و مردم وارد نشود و هم همهء سربازان آمريکايی را در ايران به خاک بسپاريد؟! مگر ايران گورستان بين المللی است؟

نام:   عباس فریور
ای-میل:  
01:20 17 مرداد 1385
بایدبگویم همه شما سرکار هستید.
به این علت که مامنتظرآمریکاهستیم اما نه برای خوش آمدبلکه برای دفن سربازان آنهادرایران

نام:  
ای-میل:  
09:32 17 مرداد 1385
آنچه با قطعيت مي توانم بگويم اينست که ايران و جهان بايد هر چه سريعتر از چنگال اين نظام اسلامي رهائي يابد. اگر درايران زندگي مي کنيد خود به چشم خويش مي بينيد که فرهنگ و اخلاق و معنويات به سرعت در حال انحطاط است و اين علاوه بر مصائب اقتصادي و فقر است. اين نظام اسلامي مي خواهد مسائل قرن بيست و يکم را با دستورات 1400سال پيش حل و فصل نمايد. هويت و تماميت ارضي و کيان ايراني در خطر است . بيش از 90درصد ملت در تحريم اقتصادي نظام اسلامي است. چرا که امکانات کشور در دست 10 درصد يا کمتر جمعيت است. از نظر بنده هيچ عقب نشيني در مقابل اين نظام در پرونده هسته اي نبايد واقع شود. جهان بايد اين را بداند که اين نظام همانطور که در عرصه داخلي نشان مي دهد تماميت خواه است و هيچ نظر و فکري را جز خود قبول نداردپس عقب نشاني در مقابل اين نظام اسلامي شيعه اثني عشري ولايت فقيهي به معني قبول اين طرز فکر و تائيد بر وضعيتي است که براي ملت ايران ايجاد نموده است. به ياد داشته باشيم که شعار اين نظام چه کشته شويم چه بکشيم پيروزيم است و اين نوع فکر با عقب نشيني در مقابل نظام ، تشويق مي شود.
روزبه پيروز

نام:   عبود
ای-میل:   zedejang5@yahoo.com
00:32 10 مرداد 1385
حسن آ قا ى عزيز بشما بايد عرض كنم 1 - كشو ري كه قصد دارد ايران را تحرم اقتصادي كند بهر بهانه كه باشد تيم تروريست بوش و بلر است اين تيم دلش براي شماي آزاديخواه و دمكرات نميطبد آ نها قبل از هر جيز مردم را نشانه ميروند يعني تحريم در يك نظام سرمايه داري فاشيستي مانند ايران حاكمان و سرمايه دارن را فربه تر خواهد كرد از يك طرف فشارهاي زياد اقتصادي كه به توده هاي فقير در اثر تحريم وارد مي آورد هميشه موجب رشد انقلاب نشده توده ها بيشتر به حكومت و دو لت وابسته ميكند 2- اقدام تحريم به اين قصد توسط تروريستهاي تيم بلر و بوش صورت ميكيرد كه كشور در مقابل هر كونه حمله نظامي ناتوان كرده عراقي ديكر برايمان به ارمغان بياورند شما شايد با خود بكوييد با لاخره رزيم جمهورياسلامي ايران سركوب ميشود و اين خود كامي است بجلو ولي به اين فكر كرده ايد كه آ نها جايكزيني بدتر از اينها همانند علاويها و مالكيها در استين دارند 3- انقلاب هميشه كار توده ها بوده انهم تودهاي زحمتكش بايد به نيروي لايزال آنها اعتقاد بيدا كنيم براي اينكار هم توده ها در تشكلهاي خودشان متشكل شده با اعتصاب و قيام مسلحانه رزيم را بزير شوراهايشان را حاكم كنند يعني تمام قدرت بدست شوراها وكرنه تحولا تي كه از بالا در سطح حكومتها صورت بكيرد بجز ياس و نا اميدي ميوه ديكري ندارد.

نام:   خُسن آقا
ای-میل:  
01:45 8 مرداد 1385
اگر گمان می کنیم که رژیم مثل یک میوه پوسیده از درخت قدرت به پایین خواهد افتاد کاملان در اشتباه هستیم.
هنگاهی که مردم ایران امکان سرنگونی رژیم را ندارند به نظر نگارنده بهترین گزینه تحریمی است که ممکن است بر سر مساله اتمی ایران به اجرا در آید گرچه آسیب های اجتماعی از این تحریم ها به ملت ایران هم خواهد رسید ولی آلترناتیو بهتری را سراغ ندارم.
تضعیف رژیم از این راه ممکن است قیامی را دامن بزند.
راستی یک سوال آنهایی که با تحریم مخالفند چه آلترناتیوی را برای سرنگونی رژیم سراغ دارند، البته بجز آنهایی که در رویا زندگی می کنند.

نام:   عبود
ای-میل:   zedejang5@yahoo.com
00:20 1 مرداد 1385
در ارطباط با مقا له آقاي نقره كا ر در مورد انقلابي شاعر , احمد شاملو بايد عرض كنم كه مقاله باين قصد سر همبندي كرده كه عناصر ضد روشنفكر همجون سروش و غيره كه هيج موافقتي با شا عر انقلابي احمد شاملو بعنوان هواداران شاملو جا بزند همه ميدانند كه احمد شاملو افشا كننده جريان اصلاحطلبي در ايران بود شاملو حتي حاضر نشد با روزنامه جامعه كه بعنوان صداي اصلاحطلبان حكومتي مطرح بود مصاحبه كند به آنها باسخ داد به شما جه بكويم بكويم كه شما بيشرفتر از كيهان شريعتمداري هستيد حداقل كيهان شريعتمداري منو فريب نميده ولي شما مرا فريب ميديد

نام:  
ای-میل:  
13:49 29 تیر 1385
nah,tahrim,nah jang,nah garat va solteyeh ajnabi va amperyalisme khon khaar,khon ashaam va zedde bashar va nah hokomate Islami,nah mojahedine khalg terrorist,motehajjer va zedde bashar, va nah saltanat talabane , nokare ajnabi va khaen be mihan. dar avaz domokrasi,azadi,edalat,solh va ensan dosti barayeh iran va iranian va solh va ehteram va dostiyeh 2 tarafeh va motegabel ba digar keshvarhayeh jahan be done inkeh baese dekalat va soe estefadeh godrathayeh khareji dar iran shavad va hamintor hefze esteglal va tamamiyate arziyeh iran va ,anham ba komak va ettehad tamame nirohayeh roshanfekr,azadikhah,iran dost va nah biganeh parast,hatta afrad va jenahai az rejim jomhoriyeh islami ham bayad be in jonbesh bepeyvandand,yademaan bashad ke amrika va digar keshvarhayeh garbi,fagat va fagat be fekr manafeh khodeshon va mardome khodeshon hastand,va agar be estelah komaki ham be ma iraniha bekonand,avazesh sai mikonand ke 10 barabare an komaki ke kardand ra az ma begirand,tazeh tahgirha va mennathai ham ke bar sare ma migozarand, bemanad ke jayeh khodesh ra darad. dar morede in mojahedin khalg ham bayad chand nokhteh ra be hameh yad avai konam ke, mojahedin yek goroh ,zedde bashari,ideulojik,Islam garayeh tond-ro va mo tehajjer,adamk hosh va bi rahmi hastand ke vagean baese lakkeyeh nangi ham barayeh iraniha va ham barayeh kole jahan hastand,in mojahedin aslan hich tarafdari che dar dakel va che dar kaarej az iran nadarand,va ta hala ham ke hanoz asari az anha bagi mandeh, be khatere komak va hemayate amrikaiha va Israeliha hastesh ke tonestand bazi vagtha sedai az khodeshon dar avarand,yani mojahedin dagigan eyne ideulojiyeh raste erfati Islami va jenah mesbah yazdi ke alan dar iran vojod dareh,mojahedin ham tagriban az lahaze ideulojiki shabih anha hastand,tazeh dar bazi mavared hatta be nazare man badtar az anha hastand,mojahedin aslan,be azadi,mardom,edalat ejtemai,azadihayeh fardi,siasi,egtesadi va farhangi etegad nadarand,adamhayeh godrat parast va khatarnaki hastand. tazeh mojahedin bedonbale ejrayeh ahkame qor-ani va shari-ate islam anham az noue efrati,motehajjer va khashene an barayeh iran hastand,in bazi vagtha ham ke bazi mardhayeh keravati,bedone rish va sebil va ya zanane bedone hejab va rosari to televisione marbot be khodeshon miyaran va neshon midan hamash janbeyeh farib va kalak dareh,mojahedin hejab ra amri vajeb barayeh zanan midanand,va hamintor motagedan ke mokhalefin va montagedin az (maryam va masoud rajavi) ra bayad kosht va az beyn bord,mojahedin bishtar yek niroyeh nezami,jangi ke kaareshon fagat bomb gozari,enfejar,enhedam va koshtane mardome kocheh va bazar hastesh hastand.ta yek niroyeh hezbi va jaryane siasi,albatteh mojahedin va saltanat talabha khoshbak-taneh hich shans va bakhti dar ayandeh barayeh residan be godrat nadarand.mojahedin sebil ra barayeh mardha amri vajeb dar edarat,s azmanhayeh dolat va digar jaha... midanand,dar masaele khososi afrade jaa-me-eh va hatta dar morede ezdevaj kardane afrade jaame-eh bayad bar hasbe ideulojiyeh masoud va maryam rajavi morede melake anha hastesh va motaged be tahmile ideuloji khodeshon bar jaame-eh hastand.pirooz bashid

نام:   ایرانی
ای-میل:  
00:30 25 تیر 1385
من نامه های دوستان را خواندم. من به عنوان یک ایرانی که همه کسان و فامیلم اینجا هستند و با دیدن صحنه های کشورهای عراق و افغانستان که دمکراسی آمریکایی در آنجاها برقرار شده است! با حمله آمریکا به ایران تحت هر عنوانی که باشد مخالفم. به نظر من آن مجاهدینی هم که با پررویی تمام با وجود آشکار شدن خیانتهایشان به مردم ایران باز هم خود را وصی مردم حساب کرده و از زبان آنها حرف میزنند و ادعا میکنند که ایرانیها موافق تحریم هستند باید هر چه زودتر گورشان را گم کنند و بروند دنبال گدایی از آمریکا و اسرائیل. مردم ایران هرگز به دنبال آزادی توسط آمریکا نیستند و خود اگر همین مجاهدین بگذارند میتوانند از پس این رژیم برآیند. در طول این سالیان هم اگر همین مجاهدین نبودند که گزک به دست رژیم میدادند تا سرکوب کند مطمئناً مردم این رژیم را سرنگون کرده بودند. پس لطفاً آقایان و خانمهای مجاهد اجازه بدهند مردم خودشان حرف بزنند و خودشان حساب این رژیم را برسند. ما را به خیز شما امیدی نیست لطفاً شر نرسانید. ما عطای شما را از همان 30 خرداد 60 به بعد به لقایتان بخشیدیم.

نام:  
ای-میل:  
13:09 24 تیر 1385
وعده الهی نزدیک است. امیدواریم شاهد سرنگونی فرعونیان زمان ( آمریکا و ... ) باشیم. شما هم خود را رسوای زمانه نکنید.

نام:   shahin
ای-میل:  
17:42 22 تیر 1385
ba dorud
mardome bichareye iran tavane in baziye jomhuriye palide eslami ro khahand dad, hamishe ingune bude va khahad bud magar khode mardom yek bar baraye hamishe puzebandi be dahane in sagpedarha bezanand.

نام:   mehdi
ای-میل:   m-tanha000@yahoo.com
13:28 22 تیر 1385
be nazare man age mardom in jaladan ra paiin biavaran be nanfe khode mardoom ast chon ba dekhalate nezami hazinehhaye zeiadi mardom bayed bepardazand

نام:   فرزين
ای-میل:  
02:49 17 خرداد 1385
هنگامی که يلتسين به سويد آمده بود و در حال مستی داد میزد که روسيه راکتهايش را بصورت يکجانبه از بين خواهد برد/ يکی از همراهانش که از کا گ ب بود و مواظبش بود خرابکاری بالا نياورد/ به محض اينکه اين حرف از دهان يلتسين پريد/ جلو رفت و زير گوشش چيزی گفت که به فارسی تقريبا اينگونه معنی ميدهد
... زيادی نخور بچه....
البته آنهايی که روسی می دانند از روی لبخوانی فهميدند که طرف چه به رييس جمهور مترسک گفت.
و من مانده ام که چرا يکی از اين آدمها را جمهوری اسلامی نمی گذارد کنار دست احمدی نژاد تا شکر نخورد و قند نشکند!

نام:   خشایار
ای-میل:  
17:29 13 خرداد 1385
حمله به ایران چه شود و چه نشود مهم نیست تحریم چه شود ونشود مهم نیست مهم یک رخداد است آن این است که خود می توانید تصمیم بگیرید برای خود نه جنبش مشروطه نه جنبشی که در آن شاه به ایران باز گشت ونه ان چه پیروزی انقلاب نامیده می شود هیچگاه هیچ کس نگفت که ما پیروز شدیم یا شکست خوردیم
مهم این است که بدانیم همه چیز با انقلاب و شورش حل نمی شود شاید این برای سالین دور بهترین راه کار بوده است بایستی توجه کرد که مردم دیگر پتانسیل این عمل را ندارند که قرار باشد هر 5سال یا 2سال و یا هر چند ماه بخواهند وقایعی را مثل موارد بالا بوجود آورند تا شاید مشکل حل شود ودر آرامش باشند .و یا اینکه این بار با کمک دیگران موفق این عمل شوند .
اگر آن روزی که اولین روشنفکر به دام حکومت افتاد و دیگران از او حمایت می کردند دیگر نوبت من نبود واین بحث ها وجود نداشت.

نام:   مجتبی
ای-میل:  
01:20 5 خرداد 1385
با سلام
امروز 5 خرداد است. حوادث این چند روز اخیر در ایران , تظاهرات در آذزبایجان و قسمت های دیگر مملکت نشان بر ینست که جان مردم به لب رسیده.
مردمی که با امید به آینده بهتر انقلاب کردند و به صحنه رفتند و الان میبینند که از زحمات و از جان گذشتگی آنها یک مشت معمم حرامزاده و پلید سیرت بسود خود و بالا کشیدن ثروت مملکت استفاده میکنند. این دزدان در لباس روحانیت اگر قابل اعتماد بودند به آنها در دوران گذشته ما روباه و شغال و گفتار خطاب نمیکردیم. آیا داستان شهر قصه را فراموش کرده اند؟
ولی چه بایدکرد ؟ خودمان این مملکت را بدست ین حرامزاده ه دادیم و الان میبایست شاهد آن باشیم که این جلادان حرامزاده فرزندان ما را به تیر ببندند.
این معممین یعنی این فرزندان معاویه و شمر و ابن المجم که در حال در ایران حاکمند و در صدر آنها آن یک سید بی حیثیت معلول قرار دارد , سالها قاتل جوانان ما خواهند بود.
ولی هر چه هست باید یر علیه این دزدان سیه رو برخواست و آن روز خواهد آمد که آرزوی میلیونها ایرانی برآورده شود و این حرامزاده ها به جزای اعمال کثیفشان برسند.
با عرض معذزت از خوانندگان برای کلماتی که بکار بردم.

نام:   sayeh
ای-میل:  
01:06 5 خرداد 1385
jomhoriye eslami ba selahe hasteai ya bedone selah nabood bayad gardad.

نام:   بابک
ای-میل:  
13:21 25 اردیبهشت 1385
جمهوری اسلامی اگر به سلاح هسته ای دست پيدا کند علاوه بر مردم ايران جهان را نيز به گروگان خواهد گرفت.

ايران در زمان حکومت شاه يک کشور هسته ای بود و کشورهای غربی براحتی اين دانش را در اختيار ما قرار داده بودند.
تکنولوژی هسته ای برای آخوندها بمنزله ابزار چانه زنی و کاهش فشار بيرونی به رژيم، افزايش سرکوب داخلی و درنتيجه باقی ماندن در صحنه جهانی است.

آخوندها دروغ بزرگی را درمورد انرژی هسته ای به مردم ايران گفته اند و آن اينست که دانش هسته ای را با غنی سازی اورانيوم يکی دانسته اند. بسياری از کشورهای جهان نيروگاه برق اتمی دارند ولی غنی سازی اورانيوم را ندارند و هيچ مشکلی از اين بابت ندارند. ايران در شرايط فعلی به غنی سازی اورانيوم هيچ نيازی ندارد.

دراختيار گرفتن غنی سازی اورانيوم توسط اين حکومت، هر اميدی به اصلاحات از درون و راضی کردن حاکمان به دادن آزادی های بيشتر و رعايت مردمسالاری را بر باد خواهد داد.اگر جهان با نازی های آلمان کنار آمده بود امروز ميتوانستيم به پذيرفتن يک حکومت اسلامی فرقه گرای اتمی راضی باشيم. آخوندهای حاکم فعلی از نازی های هيتلری نيز پيمانشکن تر و حيله گرترند. امروز همه مردم ايران متحد و همصدا با ديگرملل و دولتها بايد مانع دسترسی حوزه علميه و نئوفاشيستهای بسيج و سپاه به سلاح هسته ای شوند.

با نيم نگاهی به سابقه مملو از ناراست گويی و فريبکاری اسلاميون فرقه گرا در 27 سال گذشته بايد اين حکومت را از دسترسی به امکان توليد سلاحهای کشتار جمعی بر حذر داشت. آخوندها در تمام اين سالها به کداميک از وعده های خود عمل کرده اند که حال ادعاهايشان مبنی بر توليد انرژی صلح آميز را از آنان بپذيريم؟ اين نظام برای باقی ماندن در صحنه جهانی بدون کوچکترين نرمش در برابر خواستهای واقعی و دمکراتيکی مردم حاضر است هر دروغ جنايت و قتل عامی را براه بياندازد.
برای نمونه تسليم شدن اخير پادشاه نپال در برابر مردمش را مقايسه کنيد با عملکرد و رفتار خامنه ای با مردم ايران در 17 سال گذشته.

نام:   آفت زده
ای-میل:  
17:53 22 اردیبهشت 1385
اكثر نظرات را مطالعه كردم ، ميخواستم اظهار نظري نداشته باشم اما . . . چون اظهارات ما اساساً ارزش و تاثيري ندارد ، ميدانيد چرا چون در ايران زندگي ميكنم ، جنگ را 27 سال است تجربه كرده ام و هر روز درگير آن هستم . مانند دوستان مقيم خارج كه نظرات مختلف ميدهند كه البته محترم است ، نه در پشت گودم و نه بي تفاوت و بي مطالعه حرف ميزنم ، دنياي امروز دنياي آدمهاي قدرتمند و لابي هاي قدرت مند است نه مردم ، اين واقعيت است و بس . و سالهاست قشر روحاني در ايران طا لب داشتن قدرت و مطرح بودن است و حاضر به پرداخت هزينه آن هم هست چون مثل تمام كشورهاي ديگر آن هزينه را مردم و نسل هاي آ ن كشور ميپردازند ، خاك مال مردم است لازم باشد داده ميشود ، نفت مال مردم است آن هم همينطور كشته ها در جنگ هاي رسمي و غير رسمي هم همينطور ، ثروت هاي منطقه اي هم همينطور ، نخبگان فراري ميشوند اشكالي ندارد ، ثروت هاي انساني و اعتقادات مردم هم همينطور و . . . . .
مهم رسيدن به قدرت و مطرح بودن در ميان قدرتمندان است تاوانش را هم مردم ميدهند ! ! ! ، اگر شد كه چه بهتر و در غير اينصورت با پس انداز ها و سرمايه گذاريهاي ميلياردي و داشتن اقامت در اروپا و كانادا و گرين كارت از امريكا بقيه عمر خود و فرزندان و . . . . را بيمه هستند و در اين ميان گور پدر مردم .
اين قانون طالبان قدرت است ، اين همه جوان امريكائي در عراق كشته شدند و ميشوند ، هر روز در فلسطين زن و بچه و بزرگ و كوچك كشته ميشوند و . . . .
مگر براي قدرتمندان مهم است ؟ ما مردم عادي هستيم كه از مرگ يك جوان امريكائي در عراق به همان اندازه كه از كشته شدن يك جوان فلسطيني در كشورش متاثر و غمگين ميشويم .
بنا بر اين مختصر توضيح آيا تصور ميكنيد اعلام نظرات ميتواند مؤثر باشد ؟
اگر مؤثر است طبعاً با هر نوع عكس العمل خصمانه اي چه جنگ چه تحريم و . . مخالفم چون فقط مردم را شامل ميشود نه عاملين ومسئولين را كه قصدشان فقط قدرت طلبي و مطرح شدن در باشگاه قدرت جهاني است .

نام:   RBRK
ای-میل:   sarbaz@irani.com
17:43 22 اردیبهشت 1385
Baa naameh va yaa bee naameh jomhourieh terroristieh tazieh eslami az beyn khaahad raft. Iran parastan ham aknoun baayad movaazeb'e reformist haa keh sotoun 5 in regim'e dajaal hastand baashand. va naghsheh haashoono bar malaa konand. Avaamel jomhourieh eslami baa har shekl o boo baayad az bein beravand. Vazifeye har Irani ast keh mosallah shavad va dar mogh'e monaaseb az khod o khaanevaadeh o keshvarash defaa konad. Beh paa kheezid.Cheshm beh entezaar'e kasi nabaashid va doshmanaan'e tazi sefat raa baa dast khodetaan az beyn bebareed taa aaberouye IRAN o IRANI dar taareekh baraaye hameesheh hefz gardad.
Paayandeh baad IRAN va IRANIEH ASEEL

نام:   فریبرز
ای-میل:  
12:59 21 اردیبهشت 1385
با سلام
نوشته های خانمها و آقایان را در این صفحه خواندم . موضوع بد بختی ما ایرانیان با اینکه آیا غنی سازی حق است و یا ناحق و آیا باید پرونده ایران به شورای امنیت برود یا نه درمان نمیشود.
این معممین نادان و مفت خورهای حرامزاده اطراف آنها که باعث بقای این حکومتند با این حرفها رگشان هم نکان نمیخورد.
احمدی نژاد را هم مانند یک دلقک باید دید که فقط آورده اند که دست پلاسیک فلانی را ببوسد.
با نامه احمقانه و پوچ او ( یعنی دولت ایران چون احمدی نژاد قدرت نوشتن یک خط برای عمه اش را هم ندارد) به بوش (چنانچه متن آن را که سایت های مختلف چاپ کرده اند صحیح باشد) , میشود گفت که این بدبخت ها مثل یک ... در گل مانده اند.
بنده دل خوشی نه از آمریکا دارم و نه از بوش , ولی کسانی که این نامه را نوشته اند اول یک سری به زندانهای ایران بزنند و بعد از گوانتنامو صحبت کنند. آیا جایز نیست که حقوق های عقب افتاده کارگران و کارمندان ایرانی را در ایران بپردازند و بعد فکر هدیه 50 میلیون دلار به مفت خور ها و قاتلین فلسطنی بکنند.
پس خودمان را فریب ندهیم چون یکبار فریب قولهای یک معمم پلید را خوردیم و به این روز افتادیم.

نام:   آذر
ای-میل:  
09:27 19 اردیبهشت 1385
جناب سالدیده قصد توهین نداشتم. اگر گفتم "آقا" بخاطر نوع نگاه و شیوه استدلالتان بود.
به هر حال، باورهای شما با واقعیتهای موجود همخوانی ندارند.
اما موضوع را بیایید از زاویه تاریخی بنگرید. وقایعی چنین هراسناک همیشه رخ نمیدهند، اما اگر رخ دهند تا ژرفای ناخودآگاه جمعی خواهند کرد، منحصر به ما نیز نیست. ما هنوز بعد از هزاران سال نتوانسته ایم حمله اسکندر و یا اعراب را فراموش کنیم. دلیل آن هم این است که هر کدام در هویت و موجودیت ما تغییراتی، خواسته یا ناخواسته، بنیادین و ماهوی بوجود آورده اند.
فقط تصور کنید اگر با سیاست و دورنگری جلوی حمله مغولان گرفته و یا محدود شده بود، امروز سرنوشت ما چیز دیگری بود. تاریخ نگاران غربی یکی از نتایج حمله مغولان را انتقال دانش و تکنولوژی از شرق به غرب بود. و آن زمان ما سهم بزرگی در دانش و فرهنگ جهان داشتیم.
چرا ما عادت کرده ایم تاریخ را از آن سوی گور ببینیم و نه از این سو، یعنی زمانی که زنده ایم و میتوانیم در وقایع تغییر ایجاد کنیم. برعکس عادت تاریخی ما این شده که مسائل را یا با تبختر و یا ساده انگاری بنگریم و با رفتارهایی این چنین کار را بجائی بکشانیم که راه فراری برای خود نگذاریم مگر سر فرود آوردن جلوی دیکتاتورها و بیگانگان. آیا تعجب آور نیست اگر می بینیم حمله اسکندر، اعراب، مغولان و حتی روسها در قرن نوزدهم زمانی پیش آمدند که ما تصور قدرت میکردیم و یا خوشباورانه واقعیتها را پشت در میگذاشتیم و میخواستیم مسائل را از طریق باورهایمان حل کنیم.

نام:  
ای-میل:  
07:15 19 اردیبهشت 1385
ایران عراق نیست ؛ بعدازسقوط صدام حکومت دیدکه مردم خیلی خوشحال شده اندودرانتظارچنین روزی هستندازاینروبا کمک مقتداصدرقاتل آیت الله حکیم درعراق دست به بحران آفرینی زدتا اولا به مردم برساندکه اگرآمریکابه ایران هم حمله کندشمابه چنین وضعی دچارمی شویدکه متاسفانه این حیله کارگرواقع شده والآن عده ای را نگران کرده است وهدف بعدیش هم امتیازگرفتن ازآمریکابودکه البته حالا آنقدراوضاع شیرتوشیرشده که خودبحران آفرین هم ازحلش وامانده است.ایران عراق نیست چون نه تنها هیچ کشورهمسایه ای درآن بحران آفرینی نمی کندبلکه باازبین رفتن این حکومت خوشحال هم می شوندوآمریکاهم نمی تواندبعنوان اشغالگردرآن بماندچون دلیلی برای آن وجودنداردتعدادشبه نظامیان وجیره خواران نظام هم هرچه باشدازتعدادمردم جان به لب رسیده ازجوراین حکومت بیشترنیست وارتش هم درطی این سالهاآنقدرتحقیرشده که هرگزدربرابرمردم نمی ایستد.

نام:   علم غیب
ای-میل:  
18:48 18 اردیبهشت 1385
آقای (به احتمال قوی مجاهد) شما علم غیب دارید که مردم ایران با تحریم موافق هستند؟ شما نمونه گیری کرده اید؟ یا خودتان را وکیل ملت ایران می دانید که از زبانش هر چه دلتان می خواهد به هم می بافید؟ آقایان! نه خامنه ای و احمدی نژاد, نه بوش و دارودسته اش و نه نوکران بوش که مسعود و مریم هم از همان ها هستند هیچ کدام نماینده و سخنگوی ملت ایران نیستند. هیچ ملتی طرفدار تحریم خودش نیست. آن فرماندهان مزدور رژیم که تحریم را ستایش می کنند, با آن خودفروخته گان به بوش که از تحریم جانبداری می کنند, هر دو از یک قماش هستند.

نام:  
ای-میل:  
18:35 18 اردیبهشت 1385
مردم ایران با محاصره اقتصادی هستند ولی با حمله نظامی نه

نام:   azhdari
ای-میل:   azhdari_beazhan@yahoo.de
00:34 17 اردیبهشت 1385
باران-گل باران -بمب باران،و....

چنانکه ميدانيد ،کشورهای اروپائی ازنعمت باران، بيش از اندازه لازم برخوردارند...بنابراين بجای آمدن باران نيامدنش ،باعث شادی وسرحالی ساکنان ميشود!

اما جای دوستان خالی، اين روزها شهر ما ساکنان خودرا گل باران ميکند.امروز هوا آفتابيست باد ملايم ميوزد ،برگگل دارد همه جارا ازخود می پوشاند...

نمی دانم شايد شهرداران اين شهر کهن انسنهای آينده نگر وطييعت دوست بوده اند وباياری بارانهای بيوقفه ،توانسته اند چنين بهشتی را برای آيندگان اين منطقه بجای گذارند. درختان گل برخلاف بوته های گل ،که من ميشناختم درختان تنومند ونسبتاً کهنسال هستند ، گويا مخصوص، برای زينت شهر، در دراز مدت کاشته شده اند..

اما چنانکه بارها نوشته ام زنجيری درخيال ، مارا به سرزمين زادگاهمان بسته ،درهر حالتی بياد آنجا می افتيم . من امروز اول بياد درختان نارنج در شهر باستانی کازرون ويابهتر گفت، باز مانده ای در نزديکی خرابه های شهر شاپور ،که گويا بدست لشکريان عرب به آتش کشيده شده وسوخته افتادم!! بخشی از تاريخ غم انگيز سرزمين ما ايران...راستی آينده نگری سردم داران کشورها چقدر مهم بوده وهست

آيا ممکن است کشور ايران، زادگاه ما ،دوباره بجای گل باران بمب باران شود؟؟

اگر چنين شود مقصر چه کس ويا کسانی هستند؟

نام:   سالدیده به آذرجواب می دهد:
ای-میل:  
23:40 17 اردیبهشت 1385
باسلام درجواب هموطن آذر:اولا ممکن است بگوئیدچگونه جنسیت مراکشف کردید!!!
وثانیا من هیچگاه دشمنی بین دولتهای ایران وآمریکاراباورنکرده ام هردودولت به این باصطلاح دشمنی نیازداشته انددولت ایران برای اینکه گناه ناتوانائیهایش را دراداره امورکشوربه گردن دشمن بیاندازدونیزآزادیخواهان را به اتهام همکاری با دشمن و...سرکوب کندونیزمردم ساده دل را به پای صندوقهای رای بکشاندوبرای خودمشروعیت بدست آوردونیزبسیجی هارا همیشه به حالت تهاجمی نگه داردوآمریکاازاین دشمنی درجهت امتیازگرفتن ازکشورهای خاورمیانه سودبرده است وحالا جنگی پیش نخواهدآمدبه دلیلی که درپیش گفتم ومورداعتراض شماقرارگرفت بنظربنده دودولت می خواهندرسماصلح کنندتنهاموضوع موردمناقشه اینست که ایران برای خارج شدن ازآغوش پوتین وافتادن درآغوش بوش نرخ بالائی پیشنهادکرده وبوش هم سعی می کندنرخ را پائین بیاورد! وحالا به فرض اینکه جنگی درگرفت برای مردم احدی الحسنین است یاآمریکاموفق می شودورژیم را سرنگون می کندویا صلح می کنند.امامردم بایدهوشیارباشندبازهم بااین بهانه رژیم آنهارابه پای صندوقهانکشاندوبرای خودمشروعیت بدست آوردبه عقیده من مهمترین وظیفه مردم دراین مقطع اینست که این آگاهی را به دیگران بدهند.

نام:   آذر
ای-میل:  
21:35 17 اردیبهشت 1385
"دموکراسی بجای جنگ" خواستی باید باشد که مردم ایران و جهان از هر دو سوی بحران بخواهند. ساکت نشستن خطا است.

نام:   آذر
ای-میل:  
10:24 17 اردیبهشت 1385
ای کاش میشد قول آقای سالدیده را با اطمینان پذیرفت، اما متاسفانه چنین نیست و نمیتواند که چنین باشد. با قول و قرار نمیتوان جلوی فاجعه را گرفت. ابعاد فاجعه هم بزرگتر از آن است که بتوان تابع تجربه های پیشین نتیجه گیری کرد. جنگ میان امریکا و ایران نه تنها حکومت که یکپارچگی کشور و جامعه را نیز از بین خواهد برد. بنابراین کسی را از آن سودی نیست، حتی آنانی که دل به مقام های آینده بسته اند. در افق این جنگ هم درگیریهای طبقاتی و داخلی وجود دارد و هم جدائی طلبیهای خونین. به سخن دیگر برادرکشی میوه تلخ بحران کنونی خواهد بود. سقوط اقتصاد و به دنبال آن سقوط نهادهای اجتماعی و فرهنگی و سیاسی ما را به شرایطی خواهد کشاند که در برخی کشورهای منطقه اکنون شاهدیم. در آن صورت خیلی ساده نه تاک خواهد ماند و نه تاک نشان که ما از آقای سالدیده بپرسیم بجای حضور در صحنه چرا فقط قول دادید.
تنها راه جلوگیری از جنگ پیوستن به جبهه ضدجنگ است. آن هم به صورت فعال، و، با نه گفتن به سیاستهای هر دو سوی این بحران که به طور تصنعی شکل گرفته اما به طور واقعی میرود که زندگی مردم ایران را برای دهه ها به قهقرا ببرد. تاکنون درگیری میان دو رژیم ایران و امریکا بوده است. حضور مردم میتواند معادلات هر دو را به هم بزند. دموکراسی حضور دائم سیاسی میطلبد.

نام:   سالدیده
ای-میل:  
03:15 17 اردیبهشت 1385
باسلام بنده موهایم را دراین رژیم سفیدکرده ام به همه شماقول می دهم که جنگی اتفاق نخواهدافتادچون حاکمیت خوب می داندکه اینجاعراق نیست!!!ومردم کوچه وبازار آنقدرازبسیجی وسپاهی وآخوندمتنفرهستندکه تاتقی به توقی بخوردبه خیابانهامی ریزندوباچنگ ودندان آنهارامی درندوالبته ازاینکه جنگی پیش بیایدوآزادی خواهان را به این بهانه سربه نیست کنندبدش نمی آیدولی جرات چنین ریسکی را به دلیل اول که گفتم ندارد.

نام:   امید از سوئیس
ای-میل:  
07:13 15 اردیبهشت 1385
من فکر می کنم هیچ انسان عاقلی با جنگ موافق نباشد ولی متاسفانه هم احمدی نژاد و هم بوش هر دو برای ماندگار شدنشان بر روی قدرت به جنگ نیار دارند و این جنگ را اجتناب ناپذیر می کنند. تحریمهای اقتصادی هم هیچ دردی را دواننموده و بر عکس فشار بر قشر کاگر و ملت فقیر بیشتر میشود. سران حکومتی آنقدر جیبهایشان را انباشته اند که اینگونه تحریمها را حس نمی کنند. اگر چنانچه واقعا تحریمی از طرف دول اروپایی میخواهد صورت بگیرد بهترین راه ممکن فطع روابط دیپلماتیک با حکومت ایران و ممنوع ال ورود کردن سران رژیم و وزرا و سفرا به کشورهایشان است. سفارت خانه های ایران را در کشورهایشان تعطیل کرده و سفرای خود را فرا خوانند. در این روش تحریم؛ ملت حد اقل ضربه را خواهد خورد و ضربه اصلی را هسته حکومت خواهد خورد.
قطعا حمله به تاسیسات اتمی بدون ادامه جنگ هک گه شده ، به علت نزدیک بودن این تاسیسات به شهر های پر جمعیت؛ باعث کشتار مردم بی دفاع خواهد شد و چه بسا چرنوبیلی با چندین برابر بزرگی در ایران به وقوع خواهد پیوست. سرمایه بسیار زیادی که جکومت برای برپایی این تاسیسات صرف شده است از بین خواهد رفت. بودجه ای که اگر در دیگر راههای انرزی زا مصرف میشد قطعا چندین برابر انرزی تهیه میشد بی آنکه مشکلی به این بزرگی به وجود بیاید.
در پایان ؛ جنگ با ایران جنگ با مردم است نه با حکومت؛ و ار این جنگ امپریالیستی مردم هیچ سودن نخواهند برد و چه بسا به دو دهه قبل برمیگردند. مردم به امید دموکراسی آمریکایی نباشند نمونه هایش زنده هر روز دیده میود هم در عراق و هم در افغانستان. روزی حداقل 50 کشته به نام دموکراسی!!!
پاینده ایرانی ؛ آزاد و آباد ایران

نام:   azade
ای-میل:   azadebash@gmx.de
21:25 11 اردیبهشت 1385
رزیم اسلامی عرب تبار قدرت طلب فاشیست همیشه تلاش کرده به عناوین مختلف مردم را مشغول اختلافات داخلی خارجی بگرداند تا از این محرکه ها مارهای تازه را از استین ملایی بیرون کشاند و بر سیتره مردم سواری خرد و بر گرده قدرت نشیند چون مادام من و تو بر سر اجتلاف نشستیم انان کوله های تازه را پر کنند و جوانان تازه نفسی را به سیاه چالها بفرستند و اعدام کنند و بفروشند شرف ناموس حیثیت بر هیچ قیمت که گفتنی نیست و انچه معلوم میگردد تحریم ستون اغازین جنگ است . جنگ نیز خانمانسوز و بخصوص اقشار و طبقاتی که سطح زندگی بسیار پایین دارند در این چرحانه اقتصاد له می گردند . اما بیکار نباید نشست در حین حال هر ابزار سیاسی فرهنگی تشکیلاتی اساسا اجتماعی و اقتصادی و یا مبارزات مدنی واعتراضات خیابانی تظاهرات و راهپیماهی و حمایت انان که در راه ازادی و برابر و دموکراسی قدم می گذارند همیشه مثمر اثر بوده و هست چون ابدبده تر می گردیم وبا حظور داشتن در صحنه و افشا کردن اعمال فاشیستی رزیم در تمامی ابعادش ما را در مورد لزوم به مقصد اصلی هدایت میکند. فراموش نکنید . در وهله اول ایران ملت محروم سپس خفاظت از مرز و بوم و مبارزه برای بدست اوردن ازادی های دموکراسی و نهادینه کردن ان در تمام امور. قلم . بیان . عقیده. جدایی دین از سیاست . ازادی بی قیدو شرط زندانی سیاسی .و مقابله با هر نوع تجاوز . اما در حین حال سرنگونی رزیم فاشیستی..

نام:   shadow
ای-میل:  
14:06 10 اردیبهشت 1385
حکومت |آخوندی بار دیگر مردم ایران را سر کار گذاشته و دارد به این بهانه هر غلطی و جنایتی در ایران می کند انر|ژی هسته ای در حک.مت |آخوندی معنایی ندارد و به ضرر همه است

نام:   azhdari
ای-میل:   azhdari_beazhan@yahoo.de
10:50 9 اردیبهشت 1385
بنظر ميرسد اين رشته سردراز دارد؟!
نبايد توقع نتيجه فوری داشت ..
فعلاً معرکه خوب داغ شده گو يی مردم ايران مشکلات ديگر خودرا فراموش کرده اند !
برای رژيم چه بهتر از اين؟؟؟

نام:  
ای-میل:  
10:45 9 اردیبهشت 1385
Be nazare man tahrime eghtesadi regim ro be sorat az pa mindaze

نام:   مشت نمونه خروار
ای-میل:  
12:55 8 اردیبهشت 1385
ما مثل همیشه بازنده هستیم
من با تحریم ایران موافقم ولی جنگ نه!!!!!!

نام:   amir
ای-میل:  
17:49 6 اردیبهشت 1385
دستیابی به فناوری غنی سازی اورانیوم و چرخه سوخت اتمی از حقوق مسلم ملت ایران است و هرکس بخواهد جلوی ملت ما بایستد تا آخرین قطره از خونمان در مقابل او ایستادگی میکنیم و نمیگذاریم حقمان را با زیاده خواهی های خود ضایع کنند.

نام:   masuod
ای-میل:   civilman20042002@yahoo.com
02:38 5 اردیبهشت 1385
مختصر مفید:ارسال پرونده به نفع مردم ایران است در دراز مدت.
از به اینجا رسوندن هم باید خوشحال بود .مرگ یه بار شیون یه بار!
تحریم ها هم به مردم و هم به رریم صدمه می زند.
احتمال حمله نظامی در اینده نه دور و نه نزدیک خیلی بیشتر از 2 یا 3 هفته پیش شده.

نام:   آذر
ای-میل:  
07:06 4 اردیبهشت 1385
چگونه و در چه حالتی ممکن است یک نفر خواهان مرگ میلیونها ملیون انسان شود، آن هم با بمب اتمی؟ دو دلیل میتواند داشته باشد. یا در ایران است و شرایط سخت سیاسی و اقتصادی او را بکلی ناامید کرده؛ و یا بیرون از کشور است و تنها به اعتبار یک ایدئولوژی بسته و مطلق شده چارچوبهای فکری اش تا این حد محدود شده است که مرگ هموطنانش را بخواهد آن هم تنها برای اینکه امور بر وفق مراد او نمیگردند. شق سومی نیز میتواند وجود داشته باشد: نژادپرستی پنهان پشت اصطلاحاتی چون دموکراسی و آزادی و حق سیاسی. اما در هر سه حالت این خواست نشان میدهد که کسی که چنین میخواهد یک مسئول یا آزادیخواه نیست و تنها آن چیزی را میخواهد که خود میپسندد. نیز کسی است که نمیخواهد مسائل را همراه با دیگران حل کند. چنین فردی طبعا نمیتواند سخن از آزادی اندیشه و حق بیان به میان کشد، چون شرط نخست آزادی یعنی حق زیستن را برای ملیونها نفر نفی میکند. در بهترین حالت و اگر ناامید است باز حق ندارد برای مردم، و نه مردم امروز که نسل آینده نیز، چنین چیزهایی بخواهید. دموکراسی مسئولیت میطلبد. باید جدی بود و مسائل را مسئولانه دنبال کرد. براستی فرزندان ما درباره این عدم رشد سیاسی و اجتماعی چه خواهند گفت؟

نام:   venus
ای-میل:  
20:35 3 اردیبهشت 1385
Iran must be hit by 100 atomic bomb to destroied all over iran

نام:   jopiter
ای-میل:  
20:34 3 اردیبهشت 1385
Iran must hit by 500 Atomic bomb

نام:   رافائل
ای-میل:  
18:19 3 اردیبهشت 1385
داشتن توان هسته ای به نفع و حق ملت ایران است اما بودن آن در دست دولت خطری برای مابقی جهان به شمار می رود. آیا با حمله نظامی آمریکا آن خطر رفع و این حق بازگردانده می شود؟ خیر!
ملت ایران برای خودش تصمیم می گیرد، که گرفته است. در زمان دیگر تصمیم دیگر خواهد گرفت و این هم از حقوق مردم ایران است.

نام:   مربا
ای-میل:  
23:04 2 اردیبهشت 1385
پیشنهاد میکنم روشنگری نامه های رد و بدل شده بین علی افشاری و وبلاگ الپر را در این ستون هم بگذاره تا خوانندگان اینها را بشناسند. فکر نکنم خیلی ها اصلا به پائین صفحه تون نگاه کنن (من خودم همینجوری تصادفی نظرم جلب شد راستش) و مطالبی را که آنجا گذاشته اید نمی بینند. جالبه که علی افشاری هم مثل آقای محمد ملکی نوشته اگه با رژیم میساختم پول خوبی به من میدادن. آقای ملکی حتی گفته در آنصورت وضعش از ژنرال محسن رضایی که نور چشمی "آقا"ست هم بهتر میشد. بعله دیگه! این ها با معروف شدن قیمتشون هم پیش رژیم خونخوار آخوندی بالا میره و هم پیش آمریکا. یک بار وزیر خمینی میشوند یک بار سوگلی آمریکا و فیس و افاده شان عالم رو گرفته. اما اگر کسی ازشون حساب بخواهد آنوقت میشه بزدل و مامور که داره پشت اسم مستعار با این قهرمانان ملی مبارزه می کند. یکی نیست از علی آقا بپرسد معروف شدن فقط باید فایده داشته باشد و قیمت آدم را بالا ببرد ؟ اما اگه کسی از شما بپرسد پول عروسی مجللت را از کجا آورده ای داره در زندگی خصوصیت مداخله میکند؟ و تو که با عرق جبین میتوانستی چنین پولی فراهم کنی چرا دیگه سنگ کارتن خواب ها و کلیه فروش ها را به سینه میزدی؟ اگر زیر سایه این جلادان میشه از راه حلال بساط آن سفره رنگین و دو لا پهنا را راه انداخت و بورس های آنچنانی جور کرد، پس حتما بی لیاقتی خود کارتن خواب ها و کلیه فروش هاست که به ذلت افتاده اند نه تقصیر این رژیم فاسد کثیف که امثال شما از توی آستینش در آمدین و همیشه سر مردم سوار بودین و حالا که رژیم داره سقط میشه راه دیگری برای سواری پیدا کرده این. بدبخت این مردم

نام:   sayeh
ای-میل:  
23:21 27 فروردین 1385
az rezhime jalade johoriye eslami ke bish az 150 hezar nafar az behtarin farzandane ma ra be jokheye eadam sepord entezari bish az ein nest ke farda enerzhiye hasteai ra niz tabdil be choghi bar alyhe mardom va mobarezin bekonad.
pas biaeid yek seda faryad baravarim marg bar rezhime johoriye eslami.

نام:   azhdari
ای-میل:   azhdari_beazhan@yahoo.de
16:21 27 فروردین 1385
مغز :ماده خاکستری وعجيب!!

اخيراً دريکی از کانالهای تلوزيونی که معمولاً از عجايب وباورنکردنی ها صحبت ميشود، صحبت از تحقيق دانشمندانی بر (مغز ) انسان بود . مغز انسان گويا از بخشهايی جداگانه تشکيل شده .... بحث برسر بخشی بود که گويا مربوط به باورها ميشود! در آزمايشگاه خود،مغز تعدادی از انسانها را مورد آزمايش قرارداده اند... درنتيجه متوجه تفاوت بين بخش باورها در مغزانسانهای ديندار وبی دين شده اند!

گويا دربخش مورد نظر انسانهای دين دار فعل و انفعالاتی بسيارعجيب ديده شده !اين دسته از انسانها مثلاً ارتباط با چيزی ياکسی که برای ديگران قابل ديدن ويا شنيدن نيست سخن گفته اند ! درنتيجه دانشمندان براين باورندن که پيامبران خداهم ازچنين امکانی برخوردار بوده اند ، اين امکان برای همه يکسان نيست!

دراين تحقيقات آورده شده ،خدارا بايد در مغز انسانها جستجوکرد ؟!

از ديدن اين برنامه تلوزيونی، بيشتر بياد بزرگان تاريخ وادبيات فارسی زبان سرزمين خودمان افتادم، که بعضی هم بعلت تاسب کور سردم داران زمان خود، سرخودرا دراين راه بباد داده اند... مثل ان الحق حلاج ..وياديگرانی که درلفافه گفته اند،مثل.. خوبی وبدی که درنهاد بشراست به چرخ مکن حواله که هزاربار ازتو بيچاره تراست.ازخيام.... .رسد آدمی به جايی که جزخدا نباشد ،سعدی ، وصدها ديگر که شايد به اين دانش رسيده بوده اند؟! ...راستی اگر دکان داران دين، افراد متاسب وکور را برعليه محققان بسيج نکنند بحث خداشناسی چه زيبا ميشود ؟

شايد هم خدارا در مغز خود يافتيم؟!

شايد خدای، درمغز خودمان ديگر خدای افراد متاسب خودخواه مردم ستيز نشود... چنانکه مشاهده ميکنيد بعضی ها چنان از خدا وباور خود صحبت ميکنند که آدم خيال ميکند خدا پشت قواله آنها نوشته شده! آخه اين چه خدايست که مال يک قوم ويا گروهی باشد؟؟!!

فرمان حمله به ديگر بندگان خودرا بدهد؟!

نام:   کیوان
ای-میل:   rezaekvanian@gmail.com
19:12 26 فروردین 1385
از رفتن که باید برود ولی با خمله آمریکا و کلن حمله موافق نیستم زیرا جنگ بی بند و باری به همراه دارد ... پس مرم خود می بایست به آگاهی لازم برسند و دولت را آنگونه که می خواهند در دست بگیرن
به امید تحقق سوسیالیسم در تمامی جوامع بشری و آزادی انسان ها

نام:   فلانی
ای-میل:  
14:30 25 فروردین 1385
اگر رژیم ایران بمب اتمی داشته باشد از آمریکا هم زورگوتر خواهد بود و احمقانه است اگر فکر کنیم ایران تنها به دنبال استفاده صلح آمیز است. اگر پرونده به شورای امنیت برود به ضرر ایران خواهد بود و ممکن است باعث تحریم اقتصادی و برنامه نفت در برابر دارو و غذا شود مانند عراق و این یعنی نابودی مردم . در ضمن داشتن سلاح هسته ای باعث میشود فشار های بین المللی بر ایران کمتر شود و مجبور باشند با ایران با احتیاط بیشتر رفتار کنند. و از این زمان هست که حکومت کنونی چهره واقعی خود را آشکار خواهد کرد و فشار بر مردم و اجرای تفکرات طالبانی خود را آغاز خواهد نمود بدون اینکه کسی بتواند اعتراض کند. مردم زیر فشار فقر و تنگناهای اقتصادی دارند خرد میشوند ولی آقایان برای حفظ حکومت برای خودشان و نه برای مردم دنبال فناوری هسته ای هستند. اگر حکومت به مشکلات مردم رسیدگی کند و در نتیجه مردم با حکومت باشند این از هر بمب اتمی قوی تر است.

نام:   آذر
ای-میل:  
03:49 25 فروردین 1385
آزادی و دموکراسی بدون مسئولیت معنی ندارد. دموکراسی با قهر کردن هم نمیتواند همراهی داشته باشد. باید همیشه در صحنه بود و با ابزارها و نهادهای موجود و ممکن حساسیت و درک خود از امور سیاسی را به دولتهای خودی و بیگانه نشان داد. اگر مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند، مردم نیز وظیفه دارند پاسخجو باشند. باری به هر جهت بودن و یا برای حل مشکلات امید به دیگران بستن همیشه باعث رشد و قدرت گرفتن دیکتاتورها شده و میشود. اینکه انتظار داریم امریکا مسائل ما را حل کند از همان نگرش کهن امید به آمدن یک نفر برمیخیزد. انسان مدرن سرنوشت خود را خود به دست میگیرد. قدرت را به هیچ کس نباید تفویض کرد، حتی اگر بهترین انسان روی زمین باشد. خودمان باید دست به عمل بزنیم و بدلش کنیم به آنچه میخواهیم باشد و یا حداقل به آن نزدیکش کنیم. فراموش نکنیم دموکراسی هیچ جا یک شبه و توسط هیچ قدرت بیرونی ای بوجود نیامده است.

در مورد حرکت امریکا در منطقه، اگر بخواهیم آن را خلاصه کنیم، میتوانیم گفت که کارش، برخلاف ادعاها، یک نوع اشغال استعماری کلاسیک است، مثل استعمار هند توسط انگلیس. در آن جریان رهبری در واقع به دست یک کمپانی به نام هند شرقی بود، در این جریان رهبری به دست کمپانی ای به نام هالیبرتون است. در هر دو جریان نیز منافع کمپانیها مقدم بر منافع مردم استعمار شده و حتی مردم کشور استعمارگر بوده است. مثلا نگاه کنید که چقدر سیاستهای جنگی امریکا در عراق متناسب است با منافع هالیبرتون و چقدر دور است از منافع مردم امریکا، و از آن فراتر منافع مردم عراق.
تاکنون بیش از سیصد میلیارد دلار خرج این جنگ شده. پول از جیب مردم امریکا بیرون آمده، اما حتی بیست میلیارد دلار آن هم، گرچه قرار بود، خرج اقتصاد عراق نشده. بجای آن هالیبرتون و دیگر کمپانیهای نفتی و نظامی امریکا سودهای سرشار برده اند. و حالا عضله های نظامی خود را دارند ورزش میدهند که در جنگی خونبارتر اقتصاد و سرزمینی دیگر را بدل به برهوت کند و بدین ترتیب اختیار حوزه های نفتی و اقتصادی و در نهایت سیاسیشان را در دست گیرند و بجایش به ما اجازه دهند که کنار دریا مایو بپوشیم، حقی که خود باید به دست بیاوریم.

نام:   yk danshjwe-
ای-میل:   e_mail
21:17 24 فروردین 1385
aqayan azyz bhtryn rah ra my rwdtnha az ayn tryq ast ;h akhwnha az byn myrwnd w mrdm iran rwy azady ra khahnd dyd albth hzynhay hm dard ama be hzynhay sngyn hm myarzad

نام:   آذر
ای-میل:  
00:53 22 فروردین 1385
بمباران مراکز اتمی و برخی دیگر از موسسات صنعتی و نظامی متاسفانه میروید که اتفاق بیفتد. هدف از آن نیز نه حقوق بشر و دموکراسی برای ما و نه سرنگونی جمهوری اسلامی، بلکه پایین نگه داشتن قیمت نفت در بازارها است.
چگونه؟
با بمباران ضربه عمیقی بر اقتصاد و صنایع غیرنفتی ایران وارد خواهند کرد. به دنبال آن ایران، گذشته از عملیات واکنشی در منطقه که موجب انزوای بیشتر آن میشود، برای بازسازی و جبران ناگزیر خواهد بود نفت را برای سالها زیر قیمت به بازار مصرف بفرستد. همزمان بخاطر نیاز به پول امکان تهدید بستن لوله های نفت و یا فروش نفت به ارزی غیر از دلار را نخواهد داشت. و این بهترین حالت برای رژیم امریکا و کمپانیهای نفتی است برای غارت هر چه بیشتر. از سوی دیگر نارضایتی های داخلی بالا خواهند گرفت و جمهوری اسلامی میافتد به جان مردم و مردم نیز قربانی سیاستهای دوگانه خارجیها و داخلیها در فقر و بیکاری و چه و چه دست و پا می زنند. بخش تحصیل کرده هم با فرار به کشورهای غربی پول و مغز به این کشورها سرازیر می کنند. در این سودا اما این مردم اند که باز زیان خواهند دید و خسارتهای جانی و مالی را در نهایت بر گرده خواهند کشید.
آیا این تصویری آشنا است؟
جنگ ایران و عراق و پی آمدهای آن بر بستر چنین جریانی پیش رفت. به جز مردم ایران، بقیه طرفهای درگیر همه سود بردند. بطور خلاصه در سطح بین المللی کشورها نفت ارزان دریافت کردند. در داخل نیز رژیم در قدرت ماند و به کشتنها ادامه داد.
بمبارانی در این حد برای کشورهای بزرگی چون انگلیس و فرانسه و حتی روسیه و چین نیز قابل قبول است. اکنون هم همه در عرصه بین المللی دارند موانع قانونی اش را از سر راه برمیدارند. یا به سخن دیگر خود را برای توجیه پی آمدهای بعدی اش آماده میکنند. بدین ترتیب آنها غیرمستقیم دست امریکا را برای چنین عملی بازمیگذارند، چون به هر حال آنها هم نیاز به نفت و گاز ارزان دارند. فراموش نکنیم ما چنین روندی را در جریان جنگ ایران و عراق یکبار تجربه کردیم و ضررش تنها به مردم و دموکراسی خورد و بس.
راه حل چیست، حداقل در این شرایط؟
بهتر آن است که نخست جلوی این توطئه بین المللی را گرفت و بعد از آن سروقت رژیم رفت. استراتژی باید داشت. در شرایط فعلی جبهه جنگ طلبانه امریکا در عرصه بین المللی و حتی داخلی ضعیف است. همراهی مردم ایران با نیروهای ضد جنگ خارجی مانع بزرگی بر سر این سیاست و رویکردهایش خواهد بود. و آنگاه که توانستیم این مانع را از سر راه برداریم و قدرت و حقوق مردم ایران را در داشتن زندگی بهتر و فناوری بیشتر تضمین کردیم با رژیم نیز میتوانیم از موضع قدرت سخن بگوییم و مجبورش کنیم یا تن به اصلاحات دهد و یا جا را خالی کند (اسلحه اتمی مانع سقوط رژیمی نمی شود. روسیه یا شوروی سابق را به خاطر بیاورید. در خود کشورهای غربی نیز، مثلا انقلاب جوانان در سال 1968 روی داد، یعنی بعد از دستیابی دولتهایش به بمب اتم بود).
البته بمباران ممکن است به سرنگونی رژیم منجر شود، اما در آن حالت تنها ویرانه ای به نام ایران به ما خواهد رسید که در بهترین حالتش، و اگر متلاشی نشود، عراق و افغانستانی خواهد بود محتاج دیگران که تکه نانی جلویش پرت کنند. با فشار بر رژیم برای عقب نشینی و اعتراض به سیاستهای امریکا نشان دهید که حد قدرت خود را میشناسید و راه های استفاده اصولی از آن را میدانید. به قول چامسکی در جهان امروز تنها دو ابرقدرت باقی مانده است: امریکا و مردم. مردم باید بیاموزند که از قدرتشان استفاده کنند.

نام:   Iman 2003
ای-میل:  
02:33 19 فروردین 1385
رژیم را باید با مقامت اعتراض و اعتصاب و مبارزه مسلحانه از بین برد. نه با دخالت قدرتهای خارجی. در صورت حمله آمریکا ایران همچون عراق ویران خواهد شد و انقلاب عقب میافتد.

نام:   محمد
ای-میل:  
02:32 19 فروردین 1385
بي جهت دعوا نكنيد . از نظر رهبران ايران حفظ حكومت از همه چيز واجب تر است . اگر لازم شود جام زهر ديگري سر كشيده خواهد شد و اوضاع دوباره ارام ميشود. فعلا كه اقاي لاريجاني اعلام كرده كه خواسته جمهوري اسلامي تضمين سوخت است و داشتن حق تحقيق كه چندان معني روشني ندارد واضح است كه ايران كوتاه خواهد آمد و با بازي با كلمات مردم را فريب خواهد داد بنده سعي مي كنم زياد حرص نخورم شما هم همين كار را بكنيد

نام:   ali2
ای-میل:  
12:12 18 فروردین 1385
Dar eshghaal-e Afghaanestaan o Beyolnahreyn , ham-kaari kaamel kardand , va haalaa ham - maslan - az posht khanjar mekhorand!!Vaanet o sang ham albateh gaahi beh divaar-e sefaarat-e fakhimeh mekooband keh mabadaa bish az inhaa mardom beh sar-e nakh-haayeshaan mashkook shavand o pech-pechash bish az inhaa bepichad keh in baazi-haa - atomi va amsaal-e aan - az kojaa aab mekhorand!Jahat-e khaali naboodan-e arizeh - beh ghouli !a

Jang-e zargari dir-zamaanist keh dar jaryaan boodeh - va aknoon niz!!Magar hattaa jang jahaani yek va dou vaaghe-an chizi bish az hamaan zargari boodand?!!Baa hameh maskhareh o mozhek boodan va baa hameh zeshti-ash - baaz ham ammaa beh pishahsh mebarand - beh har zoor o gand-kaari ham keh hast!!kelid injaast:: Cheh kasaani in baazi sheytaani raa moddat-haast keh beh pish mebarand?!Ekhtelaafaat-e ghorbaaniyaan-e in baazihaa bishtar az hamin jaa sar-cheshmeh migirad keh har kodam jaayee az fil raa lams kardeh o aan raa fil pendaarand!a



نام:   حبیب
ای-میل:  
12:36 18 فروردین 1385
بدست آوردن تکنولوژی که امکان ساخت سلاح هسته ای را برای ایران ایجاد کند به سود ملت ایران نیست زیرا مانعی است برای آزادی.

نام:   azhdari
ای-میل:   azhdari_beazhan@yahoo.de
12:36 18 فروردین 1385
آيا جنگ زرگری دارد به پايان خود نزديک ميشود؟

سالهاست که سردمداران حکومت اسلامی ملت ايران را از دشمن ميترسانند ....بارها معترضين خودرا به جرم ارتباط با دشمن به بندکشيده ويا تيرباران کردند !

دشمنی که از برکت حکومت اسلامی تمام کشورهای همسايه ملت ايران را گويا حتی با ياری پشت پرده همين آقايان که شعار دشمن آمدرا ميدادند ...وميدهند به اشغال خود در آورده....

راستی در درگيری افقانستان وآمريکا حکومت ايران چه نقشی را داشت ؟ همچنان در درگيری آمريکا وعراق حکومت ايران چه نقش ی را داشت؟

دلين استقرار نيروهای آمريکا وانگليس در کشورهای عرب همسايه چه بود؟

آيا بازهم جای شکرش باقيست اگر حکومت ،پايان جنگ زرگری را اعلام کند با دوست وهم پيمان پشت پرده خود آيت... بی بی سی بقولاً کبير و فرزند ناخلفش امپراتوری جديد آمريکای.. بقول خود شان جهان خوار اعلام کنند وبيش از اين انديشمندان ايرانی را به جرم ارتبات با دشمن آزار ندهند ؟؟

ولی بايد بدانند که هيچ نکته ای ازچشم تاريخ پنهان نخواهد ماند ... هيچ امپراتوری ويارانش هم ابدی نبوده ونيستند...

چنانکه از قديم گفته ااند ماه يکشبه پيدانشد دوشبه پيدا ميشود..

نام:  
ای-میل:  
14:34 17 فروردین 1385
زماني قبول پروتكل الحاقي را ننگ ميدانستند ولي حالا با افتخار اجراي انرا اعلام ميكنند خط قرمز اين رژيم فقط بقاي خودش(و سردمداران ان ) است بنابراين اگر كار به جاي باريكي كشيده شود هر باجي به امريكاييان خواهند داد تا دوروز بيشتر حكومت كنند

نام:   فرزاد
ای-میل:   farzad2898@yahoo.com
15:00 16 فروردین 1385
خط مشي و استراتژي حكومت اسلامي( نه جمهوري اسلامي) نزديك شدن به قدرتهاي جهاني بويژه آمريكا مي باشد و بلافاصله بعد از روي كار آمدن احمدي نژاد مذاكرات عوامل رژيم با آمريكا بطور پنهاني آغاز و هم اكنون بطور علني در شرف پيگيري مي باشد ( هر كسي از ظن خود شد يار من ) شواهد نشان مي دهد كه فشار هاي آمريكا به ايران بويژه در خصوص پرونده هسته اي كشاندن علني ايران به پاي ميز مذاكره مي باشد. در شرايط اكنوني هر دو طرف به يكديگر نياز دارند آمريكا براي حفظ و گسترش منافع خود در منطقه استراتژيك خاور ميانه و آسياي ميانه و حكومت اسلامي براي پياده كردن استبداد ديني و ديكتاتوري فقها. با توجه به استدلال فوق ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت و فناوري هسته اي توسط ايران اهرمهاي جز رسيدن به منافع و مطامع طرفين نمي باشد. چيزي كه در اين رابطه مغفول مانده است آزادي ، عدالت اجتماعي و ديگر حقوق از دست رفته و غصب شده توسط حاكمان ديني مي باشد.
در اين برهه از تاريخ روشنفكران وخصوصا اهالي مطبوعات وظيفه خطيري را در ارتباط با روشنگري اقشار جامعه بعهده دارند.

زنده باد آزادي جاويد باد ايران

نام:   hamid
ای-میل:  
01:59 15 فروردین 1385
in ro man be hame ghol midam ke oon rooz dir nist ke amrika be iran hamle kone ,

نام:   حمید
ای-میل:  
20:00 15 فروردین 1385
سلام
با انجام رزمایش جمهوری اسلامی ایران در خلیج ، دلهره ای در دل کشورهای غربی بوجود آمده که در اخبار رسانه های آنها مشخص است
لذا چه تحریم چه حمله نظامی نمیتواند مانع رسیدن مردم ایران به حق مسلم خود بشود.

نام:   كيوان
ای-میل:   rezaekvanian@gmail.com
02:27 14 فروردین 1385
داشتن امري واجب است و نداشتن امري احمقانه و احمقانه تر اجازه داشتن دادن به دولت هاي احمق و استفاده ي احمفانه از آن و ضد خواسته هاي مردم خود... پس بايد ديد آنها ظرفيت انرژي هسته اي را دارند يا خير و بعد به آن ها اجازه داد
پس وقتي ندارند نبايد داد.

نام:   azhdari
ای-میل:   azhdari_beazhan@yahoo.de
10:10 13 فروردین 1385
بازهم يک روز تاريخی(سيزده بدر)

راستی با گذشت روزها چه تغيری درخود احساس ميکنيد؟

چه تغيری در فرهنگ ملت ايران احساس ميکنيد؟

بانگاهی به آثارشعرا ونويسندگان چند قرن اخير،بنظر ميرسد شعرا ودانشمندان ايران زمين ،ازآن چيزی که شاکی بوده اند، هنوز برجای خود مانده. شکايات ويا پنديات آنها کمتر، اثر گذار بود؟!

مولوی، حافظ، سعدی،نيما، فريدون مشيری ،نادر نادرپور،و .و.. از چه چيزی رنج ميبردند؟

چرا؟؟؟؟؟

امروز سيزده بدراست !

اما ماکه سالهاست از خانه بدريم! پس مارا ميشود گفت هنوز در به دريم!

اميد وارم داخل کشوريها سيزده بدر خوبی داشته باشند...

نام:   azhdari
ای-میل:   azhdari_beazhan@yahoo.de
16:36 12 فروردین 1385
نظر سنجی ويا نظر خواهی...

در رسانه های غربی روزانه شاهد نظرسنجی هائی، درباره مطالب مختلف هستيم....

اخيراً در سايتهای فارسی زبان هم رسم شده ...مثلاً سايت بی بی سی ويا روشنگری و.و...

در دونظر سنجی اخير سايت بی بی سی ، تغير مذهب و انرژی هسته ای مطرح شده، نظر بينندگان سايت بسيار جالب است!

تغريباً همه برخلاف نظر رژيم حاکم بر ايران تغير مذهب را مسئله شخصی و حق انسانها دانسته اند ...حتی دليل هم آورده اند، يکی از دلايل (ما درخانواده ... دنيا آمده ايم اما انتخاب ما نبوده)

واما مسئله انرژی هسته ای که همه بياد دارند ،رژيم حاکم برايران چه نظری درباره علم وصنعت، مخصوصاً کشف شده توسط دانشمندان غربی داشته ؟!

مثل اينکه اکثريت براين عقيده اند که اين بازی ها هم برای درقدرت ماندن رژيم طراحی شده، رژيم ميل چندانی به پپيشرفت علمی ندارد ... بنابراين اکثريت دست يافتن به اين تکنولوژی را حق ملت ايران دانسته اند !

نظرشما چيست؟

نام:   احسان
ای-میل:  
15:43 11 فروردین 1385
با سلام
عزیزان ما تا کی می خواهیم منتظر این باشیم تا دیکران برای ما تصمیم بگیرند که چی را داشته باشیم و چی را نداشته باشیم انرژی هسته ای به رژیم مربوط نمی شود متعلق به خود ملت ایران است و رفاه مردم را فراهم می کند
نظرم این است ایران تا جایی پا فشاری کند که ارزش انرژی هسته ای به تحمل چنگ بیرزد

نام:   sayeh
ای-میل:  
01:46 8 فروردین 1385
hamleye amrika be IRAQ va tahrime ein keshvar ra didim.pas chera chesmaneman ra bar haghayegh mibandim hamleye nezami be IRAN faghat be ziane mardom va khososan zanan va kodakan hast.zemne mahkom kardan tahdide hamleye nezami be IRAN khahane naboodi rezhime zede mardomi johoriye eslami hastam.biaeid beja fahashi be yekdigar daste ETEHAD be ham bedahim va be yariye ham rezhime zede bashare jomhorye eslami ra sarnegon konim va be teroristane AMRIKAEI ejazeye hamle be mardome bigonah ra nadahim.be omide pirozi

نام:   sayeh
ای-میل:  
00:12 8 فروردین 1385
hamleye amrika be IRAQ va tahrime ein keshvar ra didim.pas chera chesmaneman ra bar haghayegh mibandim hamleye nezami be IRAN faghat be ziane mardom va khososan zanan va kodakan hast.zemne mahkom kardan tahdide hamleye nezami be IRAN khahane naboodi rezhime zede mardomi johoriye eslami hastam.biaeid beja fahashi be yekdigar daste ETEHAD be ham bedahim va be yariye ham rezhime zede bashare jomhorye eslami ra sarnegon konim va be teroristane AMRIKAEI ejazeye hamle be mardome bigonah ra nadahim.be omide pirozi

نام:   azhdari
ای-میل:   azhdari_beazhan@yahoo.de
17:27 8 فروردین 1385
دشمن دانا بلندت ميکند،

برزمينت ميزند نادان دوست!

مهاجرت يکی از را ه حل هائی بوده که ، درطول تاريخ بشر ، انسان ها برای حل مشکل خود بناچار تن به اين راه داده اند. يعنی سرزمين اجدادی خود را ترک ميکرده اند،به اميد اينکه مشکلی که درسرزمين خودبرايشان پيش آمده پشت سر بگذارند،اما اکنون که بيش از بيست سال از مهاجرت ما ميگذرد،بنظر ميرسد در دنيای فعلی اين آرزو عملی نيست !

من پس از سال ها تلاش شبانه روزی توانسته ام خودرا درحد يک شهروند معمولی کشور مهمان دار برسانم ، تا شايد از حقوق شهروندی برخوردارشوم .اما شناسنامه وقيافه شرقی باسرزمين زادگاهمان پيوندی ناگسستنی دارد....

برای مثال ،امروز جهت فرستادن دعوت نامه ،سری به اداره خارجيها درکشور آلمان رفتم باکمال تاسف ،کارمند مسئول صدور دعوت نامه ،با ديدن نام ايران حالتش عوض شد ، باتوجه به اينکه مدارکات لازمه برای دعوت نامه، همآن های بودندکه تا کنون بارها برای فاميل وآشنايان دعوت نامه فرستاده بودم ، چند ايراد گرفته شد

ازقرار معلوم باز سردمداران ،بقولاً دلسوزمان، که دلسوزيشان دربالابردن احترام دين اسلام و مليت ،ملت ايران ،برجهانيان آشکارشده، شيرين کاری کرده اند ...آيا ممکن است روزی دست از اين شيرين کاريها بردارند وبيش از اين برای ملت ايران ومسلمانان جهان دشمن تراشی نکنند؟؟ ...بيايند وهمان تماسهای پشت پرده را آشکارا با غربيها برقرار کننند؟؟؟ ...

تامردم عادی کشورهای غربی بيش از اين ملت ايران را به چشم دشمن نگاه نکنند

راستی نتيجه اين شعارهای عوام فريب ودشمن تراشيها درطول حکومت اسلامی برای ملت ايران چه بوده؟؟؟؟

نام:   حسين
ای-میل:   movaghary@gmail.com
16:29 8 فروردین 1385
متاسفم از نوع موضوع مطرح شده .مزايده يا مناقصه؟

نام:   آذر
ای-میل:  
22:38 6 فروردین 1385
نه نیروهای اپوزیسیون بلکه این مردم اند که به رهبری اپوزیسیون انقلاب میکنند. تا زمانی که ما مردم نتوانیم راهی برای تغییر حکومت به نفع خود پیدا کنیم؛ نیز تا زمانی که قدرت تغییر حکومت را خواسته و ناخواسته به کسی دیگر واگذار کنیم، از هر سو و توسط هر نوع حکومت دیکتاتور یا سرکوبگر داخلی و خارجی تهدید میشویم.
سقوط قدرت نخست در ذهن ما روی میدهد، بعد از آن است که میتوان حکومت سیاسی را ساقط کرد. ما انتظار داریم این قضیه یک شبه اتفاق بیفتد و فردا همه چیز عالی بشود. چنین چیزی خواب و خیال است. هر روز و با داشتن آگاهی سیاسی و خواستن حق خود در هر سطحی و اجازه به دیگران برای استفاده از حق خود. همزمان ایجاد نهادهای دمکراتیک، حتی در حد روابط خانوداگی راههایی است که ما را به آزادی میرساند و نه دعوت نیروهای منفعت طلب و امپریال امریکایی یا هر نیروی دیگری برای تغییر رژیم. حق تغییر رژیم تنها چیزی است که باید همیشه در اختیار مردم باشد. آن را به کسی تفویض نکنید.
در ضمن آنها که تصور میکنند خارج بهشت است و میخواهند که ایران نیز چنان شود تا حدی درست فکر میکنند و حق دارند که چنین بخواهند، اما فراموش نکنند که برای این کار خارجیان بهائی به اسم کار و کوشش سنگین داده و میدهند و در همه عرصه ها تلاش میکنند که بهتر از دیگران باشند. چنین فرهنگ کاری را میتوان در میان ما یافت؟

نام:   bahman
ای-میل:  
14:56 6 فروردین 1385
har chizi ke be in taziparastan ziyan beresanad baraye mardome iran sudmand khahad bud

نام:   درخت
ای-میل:  
20:28 5 فروردین 1385
ایرانی عزیز
خارجه نشینها آنقدرها که شما فکر می کنید خارجه نشین نیستند. خیلی از "جوانها" که شما از آن صحبت می کنید با اینکه خارج نیامده اند "خارجه نشین" ترند. آنها از زندگی روزمره مردم و مخصوصا طبقه کارگر و زحمت کش خارج نشسته اند با اینکه داخل ایران هستند.

نکته دیگر اینکه خارجه نشینها هم در خارج پادشاهی نمی کنند و صبح تا شب در میان زحمتکشان خارجه کار و زندگی می کنند. خیلی از این "خارجه نشینها" چون در میان کارگر و زحمتکش خارج زندگی می کنند میدونند که وقتی آمریکا لشکر می کشد که ایرانی "آزاد" کند در واقع از قشر کارگر و فقیر سفید پوست یا سیاه پوست و مکزیکی سریاز جمع می کند. مقاومت در مقابل جنگ هم برای حفظ دوستان و فرزندان آنهاست و هم برای حفظ جان ایرانی ها.

ارتش آمریکا هم مثل جامعه آمریکاست، ژنرالها که دیر کشته می شوند یا قرار است کشته نشوند عمدتا از طبقه بالای جامعه می باشند، سربازها که زودتر در جنگ کشته می شوند از طبقات پائین و فقیرند.

بنظر می آید که تصور شما از خارج و احتمالا دموکراسی فقط فیلمهای هالیود است.


نام:  
ای-میل:  
19:49 5 فروردین 1385
نیروهای اپوزوسیون که توان این را ندارند که رژیم را سرنگون کنند(طی 27 سال گذشته)شاید نیرو های خارجی بتوانند یک لطفی در حق ملت بکنند.

نام:   ferdosi
ای-میل:  
18:54 5 فروردین 1385
hokumat-e-jenaayat_kaar-e-jomhuri-ye-eslaami nabaayad be hich onwaani beh selaah-e-atomi mosalah shawad ta bezudi-e-zud naabud shawad

نام:   IRANI
ای-میل:  
12:27 5 فروردین 1385
shahrame gerami
Drood bar to
Ba tamamie matalebe to movafegham chon manham az iran hastam motasefane in kharej az keshvariha ya mashghole khod erzaeye siasian ya be ghole shoma hanoz dar royaye daso chakosh va ya 30 khordade 60 inha nemidonan ke emroz ma javonhaye in nasl chi fekr mikonim va ya chi mikhahim GAR BE KHOD AEM BE KHODAE RESIM ma moshkeleman moshkele farhangist ke bayad be an residegi konim harfat kamelan doroste shahrame aziz
dar zemn darmorede tahrim va ya hamleye nezami ba tavajoh be adame ghodrate opsotionha va adame ghodrate mardome dakhel motasefane rahi joz hamleye nezami nist ama nabayad faramosh konim ke hamin rejime kasif ra ham amrika be iran avord ama alan ham faghat khodesh mitone ke sarnegonesh kone ma bayad be fekre in bashim ke bad az sarnegoni mikhahim ba keshvareman chikar bekonim khah nakhah preseye sarnegoni az ghodrate ma ma mardom khareje pas biaem khodeman ra baraye bade sarnegoni amade konim payandeh iran

نام:   درخت
ای-میل:  
12:23 5 فروردین 1385
آقای شیفته عزیز،
شما یک گفته من را متوجه نشدید و آن چیزی را انتقاد کردید که من نگفتم.

1- نظر من این است: چون تولید اورانیوم غنی شده برای بشر و کره زمین خطرناک هست، تکیه ما بروی تولید آنها و مقاومت تا حد جنگ و خونریزی برای آن جایز نیست.

ولی شما می گوئید که من فرض می کنم: مقاومت در مقابل خارجی جایز نیست اگر به قیمت جان مردم تمام شود. شما شرطی را که من آوردم نادیده گرفتید و نظر منرا درست منعکس نکردید.

2- شما می گوئید که من فرض می کنم که: "حق تغییر ناپذیر" ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی ارزش جنگ برای آنرا را ندارد.

من معتقدم نه تنها ایرانی ها بلکه همه کمپانی ها و دولتهای دنیا "حق تغییر ناپذیر" تولید اورانیوم غنی شده را ندارند، من نگفتم ایرانی ها این فقط این "حق تغییر ناپذیر" را ندارند.

من سراغ ندارم که در کشوری تمام مضرات و خطرات جبران ناپذیر تولید و استفاده از اورانیم غنی شده برای مردم عادی و زحمتکش خوب توضیح داده شده باشد و بعد مردم این حق را به تولید کننده ها داده باشند. اصولا در کشورهای سرمایه داری چون تولید برای منافع مردم نیست و فقط گورگورانه برای مقصود سوداوری است، اول فاجعه می شود بعد جلوی آن گرفته می شود، البته اگر مردم بفهمند. حال چون چنین توضیحی داده نشده، حقوق کشورها و کمپانیها برای چنین عملی مجازی است و حقی است مثل حقی که هیتلر به خودش داد که آدم بکشد. حق از آگاهی و بحث و جدل عمومی و مراجعه به تجربیات بیرون می آید نه اینکه یک عده بیایند به خود حق بدهند.

مثلا امرور تا شعاع دهها کیلومتر از محل انفجار راکتور اتمی چرنوبیل تا ششصد سال نمی توان زندگی کرد. چرا ششصد سال؟ چون عمر طبیعی مواد رادیو اکتیو آزاد شده است. حال شما تصور کنید که جنگ جهانی شود و همه بر سر هم و راکتورهای اتمی یکدیگر بمب های عادی یا اتمی بریزند. در این شرایط زمین برای انسان و جانوران غیر قابل زیست می شود. حال یکعده می گویند به درک خدا خواسته، یک عده نمی گویند بدرک. من از گروه آخرم – بیولوژی من مثل سایر جانوران تمایل به حفظ همنوع دارد نه تخریب آن!!

ایران بهتر است بجای تولید هسته ای بدنبال از بین برد نظام فعلی هسته ای در جهان باشد. اگر این کار را بکند زحمتکشان یاد می گیرند و از آن متشکر می شوند.

بعلاوه اگر دولت ایران بجای تولید هسته ای با جدیت و شدت زیاد بدنبال از بین بردن فقر و بیکاری و تورم و جنایت و ناامنی و غیره باشد، ممکن است مردم دنیا پیشنهاد کنند که اورانیوم غنی شده را مفت به ایران بدهند.

با تشکر

نام:   باربد
ای-میل:  
21:25 4 فروردین 1385
به نام خدا
ایران کشوری باسی سده حضورسازنده درتمامی صحنه های جهانی نقشی غیرقابل انکاردرپیشرفت وغنای فرهنگ وتمدن جهانی دارد.نخستین ساختار مدنی بسیارکاراسامانه ساتراپی ایران هخامنشی بوده وازمیزان کاراییش همان بس که کشوری به پهنای سه قاره آسیا آفریقاواروپارابه شیوهای مدرن اداره میکرده است.ایران همواره جودانه می ماند این چندصبای فرزندان تازیان نیزبسان پدرانشان امویان وعباسیان به سرخواهدرسید.تو ای عزیزایرانی باش وایرانی بمان.بدخواهان رابه پیله خودواگذار.

نام:   A. Shifteh
ای-میل:  
21:24 4 فروردین 1385
Dear Mr. or Ms. Darakhat:

Your basic assumptions are:

1. The people of Iran should not stand to any outside pressure if such resistance would mean human casualties;
2. The inalienable right of Iran to peaceful uses of nuclear energy is not worth the trouble of fighting for it;

With all due respect, Abolghassem FERDOSSI and I fully disagree with your assumptions. If our ancestors followed your logic throughout history, nothing would have left from Iran or Iranians by now. If Dr. Mossadegh and his close colleagues thought like you, the English would have still been exploiting the Iranian oil to their advantage. In a nutshell, as long as nations follow the logic that you have depicted in your comments, they cannot see real freedom and independence.

To master nuclear energy would have chain effects over other industries in Iran and would ensure the not-too-far energy needs of future generations of Iranians. That’s exactly the reasons why the Great Powers such as the US and the UK are trying to deprive Iran and Iranians from their inalienable rights. The Iranians should regain their historical self-confidence and end once and for all the disgusting lives (Zendeggi Nekbatbar) that they have been experiencing in the past few centuries.

Regards,
A. Shifteh

نام:   درخت
ای-میل:  
12:30 4 فروردین 1385
آقای علی شیفته،
"میهن پرستی" الزاما دفاع از پروژه های هسته ای را ضرورت نمی کند. در ثانی، میهن پرستی برتر از جان افراد نیست. فرض کنید دولتی بما بگوید که ما میخواهیم کشور شما را بگیریم اما هیچ کس را نکشیم. جواب ملت خواهد بود یک نه ساده و کسی هم ککش نمی گزد. میهن پرستی وقتی معنی پیدا می کند که یک کسی میخواهد با آدم کشی اراده خودش را تحمیل کند. مثلا الان غربی ها میخواهند با تحریم و بمباران اراده خودشان را تحمیل کنند. در این شرایط میهن پرستی تا آنجا درست است که جان اشخاص ارزش مقاومت را داشته باشد. اما موضوعی که قرار است بر سر آن مقاومت شود، مسئله غنی کردن اورانیوم، نه تنها ارزش جان افراد را ندارد، بلکه تولید خود مواد هسته ای مضر به جان افراد است. اگر منطق شما جان افراد و شرایط زیستی را پایه نکند، توصیه هایتان ممکن است موجب فلاکت مردم شود. مثال دیگر حقوق بشر است. اگر آنها با حقوق بشر بر سر ما بزنند چه می گوئیم می گوئیم نه ما بیشتر شکنچه می کنیم؟

برای میهن پرست بودن می توان بروی مسائل انسانی پا فشاری کرد. مثلا ما مفتخر شویم که فقیر نداریم و به کشورهای دیگر فشار بیاوریم که چرا فقیر دارند. یا زندانی سیاسی نداشته باشیم و یا حقوق بشر را رعایت کنیم و یا فحشا و اعتیاد نداشته باشیم و دیگر کشورها را تحت فشار بگذاریم که چرا دارند. چرا بر سر این مسائل میهن پرست نباشیم و به کشور خودمان افتخار نکنیم؟ ظاهرا ما اصل مطلب را که زندگی انسانها می باشد را ول کرده ایم و بر سر یک موضوع بی فایده مثل تولید اورانیوم غنی شده میهن پرستی می کنیم. آیا یک جای کار خراب نیست؟ ما فقر و بیکاری و وابستگی اقتصادی و همه را ول کرده ای و میخ پروژه های هسته ای شده ایم.!! Come on

نام:   Ali Shifteh
ای-میل:  
02:20 4 فروردین 1385
Your four questions are meaningless.

1. Your first question is wrong. There was no legal basis for referral of Iran's nuclear file to the UN Security Council simply because the IAEA inspectors had not found any evidence on diversion of nuclear material from peaceful to non-peaceful purposes (Article XII ( C ) of the Statute of IAEA refers) despite the most intrusive inspections in the history of IAEA. The referral of Iran's nuclear file to the UN Security Council was a shame for the IAEA Secretariat, the Director- General and the Board of Governors. It only proved that international organizations are nothing but tools in the hands of great powers to force the independent nations to forego their inalienable rights.

2. I fully support the resistance of the Islamic Republic of Iran. I would have expected any Government in Iran to stand to unjustified outside pressures.

3. It is obvious that economic sanctions would affect both the government and the nation. But so what?

4. The prospect of military interventions has increased. But so what?

With your four questions, are you suggesting that the proud nation of Iran should give in to outside pressures and ignore her inalienable rights which are recognized by the 1968 Treaty on Non-Proliferation of Nuclear Weapons, the Statute of IAEA and the 1974 Safeguards Agreement between Iran and the IAEA. I really feel ashamed to have compatriots such as yourself.

نام:   جناب هوشنگ از نروژ
ای-میل:  
15:37 2 فروردین 1385
از نوشته شما و پندارهای نادرستتان چنین برداشت میشود که یا خیلی آدم جوان و ساده ای هستید ویا سرمای نروژ موجب انجماد فکریتان شده. آقای محترم خارجیان به چه مناسبتی بیایند و با توحش بی اندازه ای که در آنها سراغ داریم هممیهنانمان را بکشتار و خاک سرزمینمان را بتوبره بکشند؟؟؟ که بپندار باطل شما ایران را از شر اوباش آخوندی نجات بدهند!!!
شما بر این گمانید که هم میهنان ما خودشان عرضه ولیاقت رهایی خود را ندارند. آیا شما خودتان حاضرید جان خود را در خطر نابودی بگذارید که شخص دیکری را که غریبه است از مرگ برهانید. جواب شرافتمندانه شما را منتظرم.
چنانچه شما ناامید هستید این هرگز و هرگز دلیل نمیشود که انتظار رهایی میهن را از اجانب انتطار داشته باشید. در ابراز عقیده تان قدری تامل و پندار ژرف داشته باشید. در مورد سخنان دلنشین و پر بالنده سرکار خانم بسیار محترم وعزیز آذر خانم که به هممیهن بودن با ایشان بخودم بی اندازه میبالم خوب توجه کنید تا به ناب بودن ایرانی پی ببرید. تندرست باشید

نام:   سرزمين دليران
ای-میل:   www/te@1357.com
14:08 2 فروردین 1385
دريغ است ايران كه ويران شود

نام:   محمد علی
ای-میل:   نظر
09:38 1 فروردین 1385
روش هیچیک از طرفین اصولی نیست. اکر انرزی هسته ای بد است چرا فقط برای کسانی که با امریکا میانه ی خوب ندارند بد است ولی برای پاکستان هندوستان واسراییل وخود قدرت های هسته ای خوب است . من فکر میکنم اظهارات نسنجیدهی مسولان ایران با وجود نا مناسب بودن بهانه ای در دست امریکاست.

نام:   فرشاد از تبریز
ای-میل:  
18:44 29 اسفند 1384
به نظر من حکومت و "تصمیم گیرندگان سرنوشت مردم" ، برخی کمبودهای روانی واحساس حقارت خود که ناشی از سرخوردگی های بلند مدت است را با غیرت دینی و دفاع ملی اشتباه گرفته اند .
این یک امر بدیهی است که تحریم به ضرر مملکت میباشد حکومت باید هر چه سریعتر به فکر چاره باشد

نام:   درخت
ای-میل:  
21:54 28 اسفند 1384
درباره مقاومت علیه عقب نشینی در مقابل منع پروژهای غنی سازی هسته ای در ایران:

موضع رسمی دولت ایران در باره پروژهای هسته ای این می باشد که اگر ایران در مقابل خواست خارجی ها کوتاه بیاید، فردا آنها بهانه دیگری برای بستن دست دولت ایران پیدا می کنند.

به نظر من این موضع معقول نیست. اما چرا؟

این درست است که دول سرمایه داری و امپریالیستی بر طبق منطق رقابت و تسلط که ذاتی روابط سرمایه داری است، برای سلطه گری به هر بهانه ای متوسل می شوند، اما مقاومت در مقابل آنها تنها در مواردی که به نفع زحمتکشان می باشد جایز است. اگر پروژه های هسته ای در مجموع در وضع فعلی مدیریت آن توسط کشورها بحال مردم و کره زمین و جانوران آن مفید نباشد، مقاومت در مقابل حفظ پروژه های هسته ای مقاومت جایزی نیست.

در این راستا، برخورد به حقوق بشر هم همین منطق را دارد. مطمئنا دول سرمایه داری در رقابت با همدیگر بدنبال نقطه ضعف گشته و از حقوق بشر نیم بند فعلی علیه همدیگر سوء استفاده می کنند، اما وقتی دولتها با سلاح حقوق بشر وارد می شوند، احترام به این قوانین و آموزش حقوق بشر به کارگران و زحمتکشان و نشان دادن کمبودهای آن سلاحی علیه سلطه گران است نه برعکس.

مقابله با سرمایه داری جهانی و برخورد استعماری آن، تنها در چهارچوب منافع کسانی که از رفع استثمار بهره مند خواهند شد شکل منطقی پیدا می کند. پروژهای هسته ای و نقض حقوق بشر علیه منافع کارگران و زحمتکشان است. جمهوری اسلامی چون منطق کارگران و زحمتکشان را ندارد، قادر نیست در مقابل دول سرمایه داری جهانی مقاومت کند، و مقاومت را در چهارچوب ضد انسانی سرمایه داری محدود می کند.

اگر جمهوری اسلامی پروژهای هسته ای را بدیل خطرناک بودن آنها لغو کند، اگر جمهوری اسلامی به طور کامل از حقوق بشر دفاع کند و از زاویه انسانگرایانه به آن انتقاد کند، همه مردم دنیا از آن حمایت خواهند کرد.

خلاصه: عقب نشینی در مقابل خواست دول سرمایه داری استعمارگرا در زمینه پروژه های هسته ای و حقوق بشر جایز است و مفید به حال مردم زحمتکش ایران و جهان می باشد.

نام:   عبود
ای-میل:   zedejang5@yahoo.com
00:02 27 اسفند 1384
با درود به مراجعه كنندكا ن روشنكري و سال نو مبارك باد .دوستان عزيز بنظر من اغلب دوستان از دخالت كشورهاي امبرياليستي در كشورهاي افريقايي و امريكاي جنوبي مانند هايتي يا حتي يوكسلاوي و يا همسايمان افغانستان و عراق بي اطلاعند امريكا يا انكليس و يا فرانسه جهت حفظ منافعشان به كشوري با جنك و يا كودتا و هر راه ممكن وارد ميشوند اولين هدفي كه دنبال ميشود كنترل مردم است انها جنايتكارترين عناصر جامعه بخدمت ميكيرند نمونه آن در هايتي عراق اينبار با دست بازتر از مزدوران رده زيرتر حكومت اسلامي براي سركوب مردم استفاده ميكنند شما بياييد اخبار عراقر ا دنبال كنيد جنايتهايي كه در اين كشور صورت ميكيرد باور كردني نيست شما فكر ميكنيد اين جنايتكاران جه كساني ميتوانند باشند جز انهايي هستند كه در دوره صدام بخاطر وحشي بودنشان در جنايت كنار كذاشته شدهاند ما در ايران حتما از اين نوع جنايتكاران كه اكنون در قدرت نيستند داريم سركوب جنان شديد ميشود كه ديكر كسي به آ زادي و عدالت و برابري حقوق بشر حقوق زن و غيره فكر نميكند فقط به اين فكر ميكني كه جكونه ميتواني زنده بماني از دزداني استفاده ميكنند كه بخاطر رسوايي كنار كذاشته شده انداشغالكر در موقعيت اشغال سلاحي جز ايجاد نا امني و وحشت براي خود نميبيند امروز انسان عراقي اعتراف ميكند كه از زنده بودنش تعجب ميكند . در ايست بازرسي مواد منفجره ساعتي در اتو مبيلت جاسازي ميكنند و تو نميداني مبدل به يك انتحاري شدي سواريت نميتواني در بيرون منزل بارك كني . سربازان امريكايي در كنار اتو مبيل بمبكذاري بمبكذاري شده هدايا و وسايل سر كرمي كودكان تقسيم كردند ناكهان بس از جمع شدن كودكان محله هدايا و كودكان را تنها كذاشتند و رفتند راديو فردا اعلام كرد ان روز 40 كودك توسط تروريستها تكه باره شدند فقط يك سرباز امريكايي كه با ناباوري دور اتومبيل بمبكذاري شده برسه ميزد تكه باره شد بقيه با به فرار ميكذارند قصه بردن دمكراسي به فلوجه همه فهميدند تنور جنك شيعه و سني كه امروزا حسابي كرمه بلايي بسرت مياورند كه بكويي اشغالكران حا لآحال ها بايد باشن با درود

نام:   آذر
ای-میل:  
09:20 27 اسفند 1384
آقای هوشنگ!
ساده انگارانه است اگر تصور کنیم جنگ از وضعیت موجود بدتر نخواهد بود. مردم بیگناه و باگناه کشته خواهند شد، شیرازه کشور از هم خواهد گسیخت و بسیاری از زیربناهای اقتصادی و صنعتی، گرچه از دید شما ناچیز، از بین خواهند رفت و کشور و مردم به حداقل چندین دهه پیش سقوط خواهند کرد. شما از چنین وضعیتی استقبال میکنید؟ این قیمت چه چیزی خواهد بود، استقلال و یا دمکراسی؟ تازه فراموش نکنید که آتش این واقعه ممکن است دامن شمای شخصی را نیز بگیرد، همه ی گلوله ها هدایت شده نیستند و تنها بعد از اصابت دوست و دشمن را نشان میدهند. باید با مسئولیت بیشتری به سرنوشت مردم و کشور و حتی بالاتر منطقه فکر کرد.

نام:   سارا
ای-میل:  
10:19 26 اسفند 1384
اين جنگ دو قطب جنايتکار است تروريست اسلامي و تروريست امريکاي و متحدينش هر دو محکوم هستند
و هر دو عليه بشريت هستند ايران نبايد ميدان تاخت و تاز اين جنايتکاران باشد بشريت متمدن نبايد اجازه بدهد يوگسلاوي ديگر عراقي در ايران تکرار شود .
مبارزات مردم ايران عليه جمهوري اسلامي و سرنگوني اين رژيم صدهزار اعدام مي تواند نقطه پاياني باشد به هر تعرضي عليه مردم ايران نه به تروريسم اسلامي و رژيم جمهوري اسلامي نه به قلدرمنشي امريکا و متحدنش . زنده باد آزادي و برابري

نام:   هۆشنگ از norway
ای-میل:  
08:46 25 اسفند 1384
سلام. فكر میكنید كه با(جنگ یا حداقل،تحریم)علیه جمهوری اسلامی،مردم ایران از جهنم 27 ساله این سیستم،و احتمالا 27 سال دیگر،بدتر به سرشان خواهد امد؟ اگر این همه مدعیان خودی،كاری از دستشان میامد،تا بحال كرده بودند! تن نحیف و بیماروشكم گرسنه كودكان و تن دختران جوان كه از فشار ،نیاز مالی و تامین فرزندان خود (استقلال و یا تاسوا،عاشورا) نمیشناسد، پس بگزارید بیگانگان نجاتمان دهند. حالا در كنار این سیستم با استقلال،مسایل ملی و كمك امام زمان،دهنمان كه سرویس شده! با حمله به ایران،از این بدتر كه نمیشه.

نام:   موسی
ای-میل:  
22:59 24 اسفند 1384
احمد آقا من کتاب 23 سال علی دشتی را در کتابخانه کانون ايرانيها ديدم و خواندم تو هم ميتوانی به آنجا مراجعه کنیkanune-iraniha.de ضمنا در مورد مسئله هسته ای هم من فکر ميکنم که آمريکا از رزيم اسلامی بدتر است و رزيم اسلامی از آمريکا بدتر هردو آنها هم به هم خوراک ميدهند و وجود يکديگر را توجيه می کنند و نتيجه وجود هردو آنها به همراه اسرائيل و اروپا فقط سيه روزی برای مردم دنيا است

نام:   بهزاد
ای-میل:  
11:15 23 اسفند 1384
بی صبرانه منتظر حمله ی نظامی آمریکا به ایران هستیم

نام:   نگران
ای-میل:  
01:52 19 اسفند 1384
"درخت" عزیز
بر عکس استنباط شما، من به افراد و عقایدشان احترام قائلم. شما اگر دوباره آنرا بخوانید، من کاری به الله و عقاید نداشته ام. آنچه من کرده ام و شما می توانید آنرا هزلیات بخوانید - من آنرا تمسخر حکام ایران می خوانم - به جای استفاده از واژه "آیت الله العظمی" کلمه " لعنت الله الرسوا" را برای خمینی و خامنه ای بکار برده ام و آقای "احمدی نژاد" را "احمقی نژاد" خطاب کرده ام. شما باید سباسگزار باشید که من نام خدا و الله و احمد را کنار این آقایان جانی ننهاده ام. من هیچ چیزی در مورد اعراب و مذهب نگفته ام. انصا ف هم چیر خوبی است. کمی طنز عمر انسان را زیاد می کند اگر بقول شاملوی عزیز "دهانمان را نبویند" . بدرود

نام:   رحیم از ایران تبریز
ای-میل:   rahim.rf@gmail.com
00:08 19 اسفند 1384
بادرود.هم میهنان بیاییدو به نجات میهن برباد شده مان باشیم وطن چشم به راه فرزندان میهن پرستانش چشم دوخته است گویید چه بایدکردپاینده ایران

نام:   درخت
ای-میل:  
00:48 19 اسفند 1384
بنظر من:

در گفتار "نگران"، کلمه "احق" در چهارچوب اخلاقی نمی گنجد و بقیه هزلنامه است. من کلا با نشانه گیری اشخاص مخالفم و آنرا خلاف انسانیت میدانم چون ما از تحول و زندگی خصوصی افراد هیچ وقت اطلاع نخواهیم داشت. در هزلنامه نشانه گرفتن اشخاص را من علیه انسانیت می دانم مگر آنکه از او اجازه گرفته شده باشد.

یک شخصی که "احمق" می باشد و یا شخصی که اعتقاد به خدا و یا "الله" دارد و غیره، الزاما علیه انسانیت نیست. اگر شخص معینی علیه انسانیت می باشد باید با مدرک و استدلال آنرا بیان کرد و تازه فقط در مورد آن شخص صادق است. گفته های زیر ، دال بر گروه می کند و تخم نفرت می کارد.

من اگر جای روشنگری بودم می گفتم به علت استفاده از کلمه "احمق" و هجو گوئی در مورد اشخاص، از چاپ نظر شما معذوریم.

بعلاوه در جاهای دیگر، مثل مورد "عرب"، گفتار نژاد پرستانه می باشد و اگر من جای روشن گری می بودم می نوشتم از چاپ نظر شما به علت اشاعه نگرش تحقیری به یک نژاد معذوریم.

آیا توجه نداریم که بسیاری از خوانندگان ممکن است "عرب"، "اسلامی" و غیره باشند. لطفا کمی توجه کنیم. البته این گفته من به این معنی نیست که نگوئیم اسلام و یا فرهنگ فارسی و یا عربی ، سوسیالیسم و مسیحیت و مارکسیسم و لیبرالیسم نامعقول می باشند. اما برای ادای نامعقول بودن باید استدلال کرد یا لااقل رعایت اخلاق را کرد. اگر به این موضوعات توجه نشود، گفت و شنود در روشنگری به هرج و مرج کشیده می شود. البته ایرادی ندارد اما بنظر من نتیجه مفیدی برای انسانها نخواهد داشت. مجددا تکرار می کنم که من با اشاعه نفرت علیه قشر "اخوند" مخالفم و آنرا خلاف انسانیت می دانم. چرا؟

برای درک قضیه یک مثال می زنم:
فرض کنید که به علل خاصی، رایطه خانوادگی و غیره، آقای احمدی نژاد، یا آیت الله خامنه ای و یا یک عرب و یا یک شخص اسلامی، یا یک یهودی، یا جوج بوش، شما را به صرف شام دعوت نموده. شما آن کلمات را بکار می برید یا اینکه با شرمندگی جلوی خود را می گیرید. فوروم مسائل اجتماعی بهتر است شبیه آن دعوت شام باشد. یا فرض نگیریم که مادر و یا پدر من و یا یکی از ما "عرب"، "آخوند"، احمدی نژاد، احمق، یهودی، مسیحی، لیبرال، مارکسیست و حتی هیتار نیستند.

نام:   آرش
ای-میل:   arash_iranian_gh@yahoo.com
21:25 19 اسفند 1384
به نظر من بهترین جواب گفته های زضا پهلوی میباشد

,امروز رضا پهلوي به عنوان سخنران ,خبرساز, هر دو نظر متضاد اعمال ديپلماسي و يا جنگ را در مورد بحران ايران به چالش طلبيد. در عوض او از جهان آ‌زاد خواست كه در ياري رساندن به هزارها حلقه منفرد آزاديخواهان درون مرزي شتاب ورزند. وي گفت آن حلقه‌ها سخت نيازمند پيوندزدن با يكديگر و با جهان آزاد هستند.

نام:   نگران
ای-میل:  
21:56 19 اسفند 1384
روشنگری عزیز، متن زیر را لطفأ در این بخش منتشر کنید: با سپاس
========
آقای رئیس جمهور چلقوز فقط رجزخوانی می کند. زمانی که رهبر عقیدتی اش لعنت الله الرسوا خمینی امام سیزدهم ، جنگ را برکت الهی خواند و هزاران هزار نفر را به کام مرگ فرستاد، ما چه انتظاری از لعنت الله خامنه ای و احمقی نژاد داشته باشیم!
مردم ما این جانیان را به سلفشان شاه ظل الله و شیخ فضل الله می فرستند. در عین حال، باید مخالف مداخله امریکت الله باشیم.

نام:  
ای-میل:  
20:23 19 اسفند 1384
این جانیان بالفطره تنها با رستاخیز مردم لیران باید بدرک فرستاده شوند اجانب تنها بفکر سلطه طلبی خود هستند. چه نفعی از شورای امنیت حاصل است و مردم بمب اتم میخواهند چه کنند این جاه طلبی های هولناک انیشه یکعده آخوند اوباش است وبس

نام:   احمد
ای-میل:  
15:14 19 اسفند 1384
چه تحریم وچه جنگ هر دو به ضرر ملت تمام میشود
ولی آیا راه دیگری میدانید
خواهش دارم هر کس کتاب 23 سال از علی دشتی را دارد اعلام کند

نام:   azhdari
ای-میل:  
13:33 19 اسفند 1384
من هم تصور نميکنم هيچ عقل سالمی قبول کند که اين رژيم مسلح به سلاح اتمی شود، زيرا خودش بارها خودش را رژيم خون وشمشر ناميده ،دردوران حکومتش هزاران جوان هموطن خودرا به بهانه های گونا گون به دار آويخته ... همه میدانید که این رژیم ملت خودرا به بند کشيده ... وهمچنان میدانید که بادگر اندیشان، شعرا ونویسندگان چه ها کرده.. نمونه اخیر سیمن بهبهانی همین دیروز، روز زن ...همين چند ماه اول سال ۲۰۰۶ چند ايرانی اعدام شده؟؟؟
نه عزيزان ، اين رژيم نه !نه!

نام:   hamid
ای-میل:  
13:33 19 اسفند 1384
باید بگم...دو طرف نمی خواهند کوتاه بیان..بعد اینکه حتما مشکلی هست که آنها پافشاری می کنند.
به جای رسید به امور فلسطین به کشور سروسامان دهید.
به امید سلامتی و بهروز همه مردم
یاعلی

نام:   ن- ازايران
ای-میل:  
13:32 19 اسفند 1384
مرگ جمهوري اسلامي تنهابامداخله ي كشورهاي ديگرامكان پذيراست چون رگ غيرت ملت ايران را1400 سال پيش زده اندوملت نميتواندبراي خودش تصميم بگيرد

نام:   درخت
ای-میل:  
05:31 19 اسفند 1384
در رابطه با بحثهای این فوروم، کلا مسئله هسته ای و ارتباط آن با دیگر مسائل را برای خود اینطور جمع بندی می کنم و ادامه گفت و شنود بر سر آنرا دیگر برای خود ضروری نمی بینم:

- راکتورهای اتمی برای محیط زیست، جانوران و انسانها خطرناک هستند و ما نباید بروی حق داشتن تاسیسات اتمی پافشاری کنیم. بدینجهت بدرستی نیاز داریم که به مسئله هسته ای غیر سیاسی نگاه کرده و پروژهای آن را لغو کنیم. با این کار می توان خواست خود و مردم را به تقاضا برای اختصاص بودجه اتمی به سایر صنایع تبدیل کنیم. برای انرژی می توان از آب، آفتاب، ذرت و بسیاری دیگر از منابع با تحقیقات لازم استفاده کرد.


- برای استفاده از نیروی اتمی احتیاج به یک موسسه تولیدی متشکل از تمام ملیت ها داریم و با تمرکر و انحصار آن در دست یک عده مخالفم. مواد زائد سوخت اتمی را می توان در کرات دیگر با یک بودجه بین المللی دفن کرد.

- تا وقتی رفاه، آزادی بیان، آزادی اجتماعات و امنیت نداریم، امید و اعتمادی به پیروزی در مقابله با تعرض به جان ملت از خارج را نداریم. برای بدست آوردن این خواسته ها نباید شعارهای خشونت آمیز و اعمال خشونت آمیز انجام داد و فقط باید در محیطهای شغلی و زندگی به سازماندهی و خودگردانی و همیاری پرداخت و برای برسمیت شناخته شدن آنها اقدام نمود.

- به خارجی ها و طرفداراشان حالی کنیم که برای ما جان یک نفر، چه خارجی و چه داخلی مهم می باشد و حاضر نیستیم حمله، محاصره اقتصادی و توطئه های دیگر را تحمل کنیم. بیاد داشته باشیم و بیاموزیم که خواستار دوستی، خودگردانی، اتحاد و همیاری با سایر مردم دنیا هستیم.

کلا این خواسته ها بنظر من از لحاظ فلسفی و اقتصادی-اجتماعی قابل دفاع می باشند و انعکاس خواسته های عادی و طبیعی کسانی است که هر روز کار کرده، زحمت می کشند و خواستار شادی و رفاه خود و نزدیکانشان می باشند.

دوستار شما،
درخت

نام:   احمد
ای-میل:  
00:16 18 اسفند 1384
باسلام خدمت درخت عزیز
1 -ایده آلیست کسیست که واقعیتها را در انجام امور خود در نظر نمیگیرد و شما واقعیت قدرت مذهبی رژیم اسلامی را فراموش کرده اید(یک دیکتاتوری مذهبی به مراتب قویتر از یک دیکتاتوری غیر مذهبی میباشد)
2 - در صورتی که رژیم اسلامی به صلاح هسته ای دسترسی پیداکند دیگر باید رسیدن به دموکراسی در ایران را فراموش کنید.
3 -ایران در حال حاضر حامی اصلی اکثر گروه های تروریستی اسلامی در دنیا میباشد ،مخصوصا در عراق و فلسطین که این کار در اصل تجاوز به حقوق آن ملتها از کیسه مردم ایران میباشد.
4 -شما نه تنها خود را نماینده قشر زحمتکش ایران بلکه نماینده تمام زحمتکشان جهان میدانید زیرا از طرف آنها وعده داده و دیگران را تهدید میکنید.
ضمنا ایران هیچگاه به عراقی دیگر تبدیل نمیشود زیرا اولا زبان ما فارسی است نه عربی و شبکه هایی مانند الجزیره نمیتوانند مارا از طریق ناسیونالیست عربی تحریک نمایند
دوما اسلام در مردم ما بصورت عمقی ریشه ندارد
ولذا کار در ایران بسیار ساده تر میباشد

نام:   آرش
ای-میل:   arash_iranian_gh@yahoo.com
00:30 18 اسفند 1384
تو که اسم خود را حسین گذاشته ای
هزارو چهارصد سال است که زیر یوغ عده ای مسلمان به سرمیبریم که دین و عزت و انسانیت شرف ما را از ما گرفته اند و بجای آن به ما دینی سرتاسر جهل و خشونت داده اند آنهم به زور شمشیر .
آنوقت کمک آمریکا را که مردم آن به مراتب از عرب جماعت فهمیده تر میباشد نوکری تلقی میکنیم
واقعا به کجا رسیده ایم.

نام:   احمد
ای-میل:  
23:29 18 اسفند 1384
روی صحبتم با شماست روشنگری
قرار بود در سایت شما از توهین خبری نباشد ولی نه تنها سخنان توهین آمیز حسین را پخش کردید بلکه جلوی پخش جوابهای مرا نیز گرفتید .
یادتان باشد اولین خاصیت یک خبرنگار خوب بی طرفی اوست.
چکیده مطالب من این بود که ملت ایران جهت خلاص شدن از شر آخوند جمائت نیاز به یک دوست دارد و اگر اینجانب قرار باشد بین آمریکا و یا کشورهای اسلامی یکی را انتخاب کنم مطمئنا کشورهای اسلامی را انتخاب نخواهم کرد ، زیاده گویی نمیکنم .
به امید ایرانی آباد و آزاد.

نام:   احمد
ای-میل:  
23:29 18 اسفند 1384
در حال حاضر ایران نقش اصلی را در حمایت از گروهک تروریستی حماس بازی میکند و قصد دارد نقش رهبری جهان اسلام را بازی کند آنهم به قیمت مال و جان مردم ایران.
همچنین بمب گداری های عراق یا بدست حکومت ایران انجام می شود ویا با کمک مالی و تسلیحاتی آنها
پس عملا جمهوری اسلامی در حال تجاوز به کشورهای دیگر میباشد .
به امید ایرانی آباد و آزاد

نام:   احمد
ای-میل:  
23:28 18 اسفند 1384

نام:   درخت
ای-میل:  
16:25 18 اسفند 1384
آینه ای برای شما،
شما می خواهید بین من و روشنگری نفاق بیاندازید؟ مثلا سعی می کنید که روشنگری منو از صفحه نظرات خذف کند؟ شما که منطق دارید چرا استدلال نمی کنید و مانند حزب الهه فقط تهمت می زنید؟

گفتم شبیه حزب الهه هستید، و باید بدانید که در تاریخ کم سابقه هم نیستید، این امر را توضیح خواهم داد. اما ابتدا بگذارید شما خود را تصویر کنید.

تصور کنید که شما در ایران به قدرت رسید ه اید. البته منو می برید دادگاه به جرم:
" چرا همه استدلال هایش با ادعاهای پوچ سران رژیم همخوانی دارد؟"

بعد من از خودم دفاع می کنم:
"هر دو مثال شما مربوط به زمانی است که دولتهای مذبور، فرانسه و آلمان، به کشورهای دیگر تجاوز کرده بودند. من خبری نشنیدم که دولت ایران به کشوری تجاوز کرده باشد. بدون اینکه از دولت ایران بخواهم دفاع خاصی بکنم، که بنظرم دفاعی ندارد، تا آنجا که می دانم، آمریکا و عراق بودند که دفعه قبل به ایران حمله کردن." و البته به سایر نوشته های خود در این صفحه مراجعه می کنم، مثلا به نظرم در مورد لزوم الغای پروژه های هسته ای در ایران بعلت اینکه آنها برای کره زمین مخرب می باشند و غیره که شما می توانید آنرا بخوانید.

بعد شما بدون استدلال می گوئید:
" این "درخت" غیر سیاسی، غیر وابسته، غیر حزبی و غیر گروهی که، روزانه سبد سایت روشنگری را با میوه های تلخ سیاست خارجی رژیم آخوندی پر می کن ... به نطر من این "درخت" به قول خودش "نه شرقی و نه غربی " در جنگل "ملایان" روییده است."

بدین ترتیب بدون استدلال و بکمک ادبیات و شعر، تمام دفاعیات منو خذف می کنید و به جرم همکاری با جمهوری اسلامی، خائن به "انقلاب" معرفی می کنید. البته، چون هوادار خشونت و مبارزه مسلحانه هم هستید – کمک از خارجی برای سرنگونی، منو به اعدام هم محکوم خواهید کرد. این نشان میدهد که دادگاهی که شما می خواهید در ایران آتی بر قرار کنید هم با دادگاهای جمهوری اسلامی یکی است و هم با فرشتگان آزادی شما در عراق.

اما در مورد روح حزب الهه در شما:
نجات یافتگان بازداشتگاه آشویتز در خاطراتشان ذکر می کنند که چطور در میان یهودیان کمپ گروه زیادی از این یهودیان در رفتار و اعمالشان با کسانی که آنها را در اسارت گذاشته بودند یکی بوده و کاملا در نظر یهودیان اسیر منفور بودند. بقول یکی از این نجات یافتگان، پریمو لوی - در کتابش در مورد آشویتز: گوئی روح افسران نازی در روح این یهودیان حلول کرده بود. داستان بخشی از اپوزیسیون ما هم همینطور است. آنقدر به آنها ظلم شده، که بین دیدگاه، رفتار و اعمال آنها با آنچه که آنها را مورد تعرض قرار داده تفاوتی وجود ندارد و اگر به تمام نظرات هوادار جنگ در این صفحه نگاه کنید، متوجه سنگدلی، مصلحتگرائی و بی توجه ای به بعد ضد انسانی جنگ، در آنها خواهید شد. شما جمعیت چند ده ملیونی ضد جنگ را هم در دنیا همصدای جمهوری اسلامی میدانید!!

بطور کلی میان سیاستهای جمهوری اسلامی، سیاستهای آمریکا و متحدینش و بخشی از اپوزیسون هوادار اعمال خشونت، این شباهت ها مشاهده می شود:
- همگی به استدلال و منطق بی توجه اند و منتظر فرصت برای تعرض و خونریزی می باشند و خشونت بخشی اساسی و پایه ای از فلسفه آنهاست.
- همگی متکی به اقشار بالای جامعه می باشند و از آنها کمک های مالی دریافت می کنند و سیاستها وعقاید آنها معرف منافع دراز مدت آنهاست.
- همگی نخبه گرا بوده و دور و ور رهبران خود می گردند و برای آنها هورا می گشند.
- همگی واقعیات استثماری جامعه سرمایه داری را از صحنه مباحثات بیرون می کشند و به عبارت پردازی های بی سر و ته می پردازند.

تمام قدرت های سرمایه داری دنیا از جمله جمهوری اسلامی با شعار سرنگونی، کنار نخواهند رفت، تنها آکاهی ملیونی اقشار زحمتکش چنین امری را ممکن می کند و آنها احتیاج به شعار ندارند.

من بیشتر از این آینه در جلوی چشم شما، نمی توانم به شما کمک دیگری کنم. گفته های من در این سایت، که موقت هم خواهد بود، تنها آینه می باشد و بقول سقراط: این شما هستید که حقیقت را باید بیرون آورید نه من، چون من چیزی نمی دانم. فلسفه فقط برای تفسیر جهان نیست، بلکه برای تغییر آن است.

نام:   حسين
ای-میل:  
15:49 18 اسفند 1384
آقاي احمد. از يك طرف رفتن پرونده ايران به شوراي امنيت را به "آزاديخواهان" تبريك مي گوييد از طرف ديگر مي نويسيد كه تحريم از جنگ بدتر است. معنايش اين است كه داري مي گويي آمريكا جان بيا بزن ايران را داغان كن. با اين ديدگاههايي كه داري به شما پيشنهاد مي كنم برويد در ليست آنهايي كه جلوي "اداره ايران" در آمريكا صف كشيده اند كه مزدشان را بگيرند. چون كسي كه طرفدار بمباران مردم كشور خودش باشد فقط يك آدم مزدبگير مي تواند باشد و بس.
مقايسه مردم ايران و عراق هم شرم آور است. در واقع مي گويي مردم عراق چون عرب هستند ضد سلطه خارجي هستند، اما مردم ايران نوكر آمريكايي هستند. آيا شما نمايندگي مردم ايران را داريد كه به خودت اجازه مي دهي اين مردم را نوكرصفت بداني؟ و شما كه طرفدار نوكرصفتي هستي، با آخوند فرقت چيست؟ فقط اين است كه آدمكشان كراواتي را بر ريشو ترجيح مي دهي؟ سوال من از تو اين است: اگر آمريكايي ها بزنتد دوست و خويشانت را بمباران كنند، باز هم ترويج نوكري آمريكا مي كني؟ يا نه چون در خارج از كشور نشسته اي و جايت گرم و نرم است، توصيه مي كني كه بمب افكن هاي آمريكايي خاك ايران را به توبره بكشند.
آقاي احمد خان. شماها مايه ننگ مردم ايران هستيد. صد سال است كه افكار ارتجاعي شما و امثال شما، مانع پيشرفت اين مردم به سوي آزادي و دمكراسي شده است. آخوند اگر بر ما حكومت مي كند و با قساوت و جنايت، ميوه تلخ افكار امثال شماست كه ملت ايران را جز نوكر و بنده اين و آن و مستحق سواري دادن مي دانيد و طرفدار بمباران خانه و كاشانه آنها هستيد.
جشن شما عزاي مردم ايران است و جشن مردم ايران عزاي شماست. آزاديخواهي شما كه به بمب هاي آمريكايي آويزان است از هر جنايتي بدتر است و فرق زيادي با ادعاي آزاديخواهي آخوندهاي جنايتكار ندارد. برويد شرم كنيد!

نام:   احمد
ای-میل:  
15:36 18 اسفند 1384
باسلام
با توجه به اینکه رژیم قصد تولید سلاح هسته ای را دارد هیچگاه از جایگاه خود عقب نشینی نکرده ونخواهد کرد.
مسلما تحریم اقتصادی بیشتر گریبانگیر مردم خواهد بود تا رژیم،وحتی اثرات مخرب آن از جنگ مستقیم بیشتر خواهد بود.
در ضمن ایران و عراق در این ضمینه با هم قابل قیاس نیستند ،زیرا مردم عراق عرب بوده و تحت تاثیر ناسیونالیسم عربی توسط شبکه هایی مانند الجزیره تحریک میشوند .
ضمنا بزرگترین عامل بمب گذاریهای عراق رژیم جمهوری اسلامی میباشد و برای ایران چنین مشکلی وجود ندارد

نام:   فضول
ای-میل:  
13:34 18 اسفند 1384
این "درخت" غیر سیاسی، غیر وابسته، غیر حزبی و غیر گروهی که، روزانه سبد سایت روشنگری را با میوه های تلخ سیاست خارجی رژیم آخوندی پر می کند، چرا همه استدلال هایش با ادعاهای پوچ سران رژیم همخوانی دارد؟
به نطر من این "درخت" به قول خودش "نه شرقی و نه غربی " در جنگل "ملایان" روییده است.

نام:   abdollah ghassemi
ای-میل:   abghasemi2003@yahoo.com
12:05 18 اسفند 1384
ba salam man khayli kotah arz mikonam man ghablan mohafeze masolane rade balayi hokomate akhondi zede mardom boodam va nazare man eine ke ein akhonda faghat atomo mikhan barayi hokomat kardane khodeshon mardome azeze iran bayad hoshyar bashand einha sabet kardan ke be fekre mardom nistan mardome azeze iran hoshyar bashid ke har che zoodtar ein akhonda sarnegon beshan ein nazar mane chon 6sale tamam man ba ein akhonda zendegi kardam va einharo khayali khob meshnasam einha doroghgoyi besh nistan be omide naboodi ein rechime akhondi

نام:   shahin
ای-میل:  
12:35 18 اسفند 1384
MOBARAK BAD BAR HAME BE OMIDE RAFTANE MOLAHA AZ MAMLEKAT .

نام:   احمد
ای-میل:  
10:34 18 اسفند 1384
ارسال پرونده ایران به شورای امنیت به تمامی آزادی خواهان ایرانی مبارک باد.
از این پس تمام دنیا روی رژیم جمهوری اسلامی تمرکز میکند و آزادی خواهان بایستی فشار خود را بیشتر کنند.
به امید ایرانی آزاد

نام:   درخت
ای-میل:  
10:30 18 اسفند 1384
روشنگری عزیز، لطفا این نوشته منو خارج از موضوع ندانید چون همانطور که می بینید مردم ایران خوب و بدرستی حس کرد ه اند که مسئله هسته ای در واقع مسئله حمله نظامی و گذاشتن نوکر در ایران است.

احمد عزیز،

اول، من نمی دانم منظور شما از اید ه الیست چه می باشد. اما اگر ایده الیست یعنی داشتن یک ایده و کوشش برای تحقق عینی آن، من ایده الیست هستم و فکر نمی کنم در طول تاریخ پیدایش انسان، انسان اختراعی کرده باشد بدون آنکه قبل از تحقق عینی آن، تصویری ایده ال از آن نداشته باشد. حتی خود شما که این ایده را دارید که خارجی ها ما را آزاد کند، فعلا ایده ای دارید که فقط در ذهن شماست.

دوم، اما ایده شما گنگ بنظر می آید. هر دو مثال شما مربوط به زمانی است که دولتهای مذبور، فرانسه و آلمان، به کشورهای دیگر تجاوز کرده بودند. من خبری نشنیدم که دولت ایران به کشوری تجاوز کرده باشد. بدون اینکه از دولت ایران بخواهم دفاع خاصی بکنم، که بنظرم دفاعی ندارد، تا آنجا که می دانم، آمریکا و عراق بودند که دفعه قبل به ایران حمله کردند. بمبهای شسمیائی هم، تا آنجا که من میدانم توسط آنها به عراق داده شده بود. فعلا آن دولتی که شما انتظار دارید که ما را آزاد کند به دو کشور حمله نظامی کرده و در یک مورد حتی عملش از جانب عنان، رئیس سازمان ملل، غیر قانونی خطاب شده. تابحال دویست و پنجاه هزار نفر در حمله امریکا و متحدین آن به عراق کشته شده اند و هنوز قائله تمام نشده. در ثانی حدود سیصد نفر از استادان دانشگاه، محققین و روشنفکران عراقی ترور شده اند و همه هم شیعه بودند و هم سنی. تصویر آزادی فعلا در عراق از جهنم هم بدتر است. البته این امکان وجود دارد که بتدریج اوضاع عراق به نفع متجاوزین تغییر کند چون از لحاظ ریاضی کسانی که علیه حکام فعلی می جنگند در حال کاهش هستند. اما اگر چنین "صلحی" در عراق پیاده شود، باید بدانید که تمام سرمایه های عراق بطور "قانونی" در حال حاضر در کنترات کمپانی های غربی در آمده و تازه آنها شروع خواهند کرد به دوشیدن شیر. حال شما اسم این را آزادی می گذارید؟ خیلی هم ممنون!

سوم، من نماینده کارگران و زحمتکشان نیستم و کسی منو انتخاب نکرده و اگر هم شرایط آنرا داشته باشم، هرگز خودم را کاندید نمی کنم. بعلاوه به سیاست آنطور که شما علاقه مندید علاقه ای ندارم، و به هیچ حزب و گروه سیاسی تعلق ندارم. در واقع، اصولا به رهبری و حزب بازی و غیره نیز نه اعتقاد دارم نه علاقه. تنها چیری که به آن اعتقاد دارم یک امر ساده است و آن این است که کارگران و زحمتکشان چاره ای ندارند جز اینکه بطور گروهی متشکل شده و افراد گروه خود امورات اجتماعی خود را مدیریت کنند. این موضوع امر عجیب و غریبی نیست و در خانواده هم که یک اجتماع کوچک می باشد قابل اجراست و بهتر است مردان خانه قلدر بازی در نیاورده و در مدیریت تمام امور خانه زنان را شریک کنند. البته چه بخواهند چه نخواهند فعلا مسیر به آن طرف جلو می رود. من همیشه با نیروی کار خودم زندگی کرد ه ام و هرگز کارگری را برای خودم استخدام نکرد ه ام و نخواهم کرد. کافی بود و یا بیشتر توضیح دهم؟

نام:   toofan dar rah hasst
ای-میل:   toofan00@yahoo.com
08:39 18 اسفند 1384
salam,parvandeh atomi be shoraye amniyat yeki az movafagtarin karhayi boodeh ke oposition iran anjam dadeh hasst.
dar shorayeh amniyat tamameh keshvarha ba in rejim tayin ve takliff khahand kar.avalin gadam-e rejim be agab bar hamegi azadikhahan movafag bad.
bashad ke dassteh in jaladan az tamamiyateh iran zamin kotah shavad.
be omideh piroozi ke hich door nisst.

نام:   احمد
ای-میل:  
22:47 17 اسفند 1384
با سلام به دوست ایده آلیستم درخت
هنگامی که ناپلئون در اروپا به نابودی فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی مشغول بود کسی که جلوی دیکتاتوری او را گرفت یکی از ژنرالهای ارتش خودش بود که از طرف مردم متمدن سوئد به پادشاهی سوئد انتخاب شده بود( و هنوز هم پادشاهان سوئد فرانسوی الاصل میباشند)
در آنزمان کسی به آن ژنرال لقب خائن نداد
همانطور در زمان حمله هیتلر به کشورهای اروپایی آلمانی های زیادی با کمک متفقین به مبارزه با هیتلر پرداختند زیرا آرمان ها و اعمال هیتلر با هیچ کدام از اصول انسانی سازگاری نداشت.
ارزش آزادی برای یک ملت از هر چیز دیگر بالاتر است
ضمنا چرا شما خود را نماینده مردم زحمتکش ایران میدانید
به یاد ندارم در این مدت 28 ساله انقلاب یک انتخابات آزاد انجام شده باشد،پس چه کسی شما را انتخاب کرده!!!!!

نام:   درخت
ای-میل:  
20:41 17 اسفند 1384
احمد عزیز،
خارجی ها برای سرنگونی رژیم ایران یه کسی کمک نمی کنند، این ما هستیم که به خارجی ها ممکن است برای سرنگونی رژیم کمک کنیم. برای همین کلمه "خیانت" بدرستی به ما می چسبد.

خارجی ها برای آزادی ما دست به سرنگونی رژیم نمی زنند. آنها فقط می خواهند شاهرگ خونی خودشان را به ما وصل کنند تا قشر دارای درآمد متوسط خود را در خواب نگه دارند تا دولتهای خودشان سرنگون نشود. ما هم اگر به آنها کمک کنیم، هم به مردم زحمتکش آنها خیانت کرد ه ایم هم به مردم زحمت کش خودمان.

انتخاب با شماست. اما فراموش نکنید که کارگران و زحمتکشان بهرحال در هر شرایطی نمی گذارند آب از گلوی کسی براحتی پائین رود. البته روشن است که برای کسانی که میخواهند سوار زحمتکشان بشوند فرقی نمی کند امریکا بیاید یا رژیم اسلامی بماند.


تنها راهی که برای مردم زحمتکش ایران باقی مانده این است که خودشان مسئله اشان را با رژیم حل کنند. خوب میدانیم اکثر آنها که دستشون به دهانشان می رسد جاری خارج می شوند. خیلی از آنها هم می خواهند برگردند و آقا بالاسر کارگران شوند. فکر می کنید نمی دونوم؟!!

نام:   احمد
ای-میل:  
11:22 17 اسفند 1384
با سلام خدمت دوست عزیزم بهنام
نمیدانم شما در ایران زندگی میکنی یا نه؟
اما با توجه به قدرتی که رژیم آخوندی گرفته است و با توجه به ماهیت مذهبی آن ،سرنگونی رژیم بدون کمک خارجی ممکن نیست

نام:   بهنام
ای-میل:   0000
02:03 17 اسفند 1384
نه ,نه
چنانچه اینگونه استعداد در مردم ایران بوجود بیاید که
آقای رضا آنرا با رغبت در انتظار است و برای خود ایده آل میبیند .پس باید باور کرد که رژیم آخوندی ملعون >
توانسته تخم یاس و نا امیدی را در اعماق هستی
هسته آینده بنشاند. در صورتیکه هرگز چنین نیست.
ایشان از شدت ناامیدی و تنفر از بساط و دم و دستگاه
دروغ و جنایتاست و نا توان از تحمل آنان و آمادهء است استقبال کند ,هر آتچه را که با اینان دیگر در این راه نباشد. و البته من با ایشان مخالفت و یا تناقض و حتی
تفاوت نظر فاحش ندارم و شاید مثل هم فکر کرده و از دست و وجود این سارقان زندگی و آرامش به یک میزان
رنج برده و میبریم.اما من باورم بر این استکه<راه رهایی ما تنها و تنها در صورتی میسر و مسجل خواهد
بود که همه مردم بجان آمده بپاخیزند و بهمت و باور و
همبستگی خویش ,راه مسدود آینده را باز کنند.
هیچ راهی و هیچ عامل و ابزاری دیگر ی بما و آینده ما
تعلق ندارد .آخوند و تولید تاسیسات اتمی همه عمامه
و کلاه شرعیست.و امریکا و دمکراسیش ,دیگر در سطح جهان آبرویی ندارد.ما به خود باور نداریم و این
مشکل ماست و همین عامل بهره برداری دشمنان ما
ست از ما .


نام:   reza
ای-میل:   alidav123@yahoo.com
16:28 15 اسفند 1384
در صورت سرنگوني رژيم دد منش و خودكامه جمهوري اسلامي ،تحريم كه سهل است جنگ را هم به جان ميخريم

نام:  
ای-میل:  
14:29 15 اسفند 1384
http://english.ohmynews.com/articleview/article_view.asp?article_class=3&no=277781&rel_no=1

نام:   رزمجو
ای-میل:   razmgo2000@yahoo.com
14:49 14 اسفند 1384
با وجود مشكلات و رنج براي مردم ، در صورت تغيير بنيادي با ارجاع پرونده و تحريم موافقم .

رزمجو

نام:   شهرام - ایران
ای-میل:   mylostliberty@yahoo.com
12:40 14 اسفند 1384
با رود به روشنگری. بسیار سپاسگذار می شوم اگر پیام آخر من که چند دقیقه پیش فرستاده شد را منعکس کنید. همانطور که اشاره داشتید بحث از جاده اصلی تاحدی خارج شد اما آن پیام، واپسین پیام من و برای اتمام گفته های من ارسال شده است. (ضمنا نمایش این کامنت درخواست، ضرورتی ندارد) سپاسگذارم

نام:   شهرام - ایران
ای-میل:   mylostliberty@yahoo.com
09:28 14 اسفند 1384
همانطور که روشنگری هم تذکر داد، مبحث ما از جاده ی مسئله ی اصلی خارج شد که البته اگر به اظهارنظرات پیشینمان نگاهی کنیم می بینیم که تا حدودی اجتناب ناپذیر و یا به تعبیر بهتر، بازگویی دردهایمان بود. متاسفانه سختی ها و مسائل ما آنقدر زیاد و صدالبته به هم پیوسته است، که طرح و
پردازش ناب یک مسئله، شاید کمتر دست یافتنی باشد. باری، بگذریم. نمی خواهم در اینجا وارد بحث جدیدی شوم اما داریوش عزیز، ما اول بهتر است که ایدئولوژی را تعریف کنیم. ایدئولوژی به تعبیری ساده \"مبحث افکار و آرزوهای باطنی است\". شاید در پس این تعریف اینطور برداشت کنیم که بیان هر فکری یا طرح آرزویی، در زمره ی یک \"ایدئولوژی\" قرار می گیرد اما بحث و انتقاد من و هدف بکارگیری این واژه توسط من، \"ایدئولوژی های فریبا\" (چه دینی و چه لنینی) بود که در طول تاریخ پیدایش خود، جز ابزاری برای تسخیر و سیاهروزی خلق و سلطه ی بیشتر مستبدان بر آنها نبوده اند. اگر هم این را قبول ندارید، توجه شما (و دوباره و دوباره خودمان را) را به \"تاریخ\" جلب می کنم تا شاید با مطالعه ی حقایق غمبار آن، انجماد تفکراتمان را شکسته و غبار تعصب و خودفریبی را از خود بزداییم؛ و برای خاطر انسانیت هم که شده، ب&#